pondelok 30. júla 2012

Marhuľové gule s orieškovou posýpkou

K letným obedom mi už od detstva patria aj sladké jedlá ako lievance, palacinky, ovocné guľky, šúľance, nákypy a podobné dobroty... mmm, mňam. 
Samozrejme odkedy som vyrástla (a rozrástla sa aj do šírky :D ) tak sa takéto jedlá objavujú na tanieri len sem tam, ale sú o to vzácnejšie tie pocity pri konzumácii, lebo pripomínajú detstvo... ani neviem prečo, ale vždy ma napadne, ako sme sa po dopoludňajšej bicyklovačke vrútili do kuchyne a voňala sladko... :)))


Tieto guľky som objavila v jednom časopise a je to asi najľahšia verzia na prípravu akú som kedy skúsila. Skvelé je na nich aj to, že sa samozrejme môžu mraziť a tak mám sladký polotovar vždy poruke.
Nehovoriac o tom, že ovocie v ňom nie je umelý blud (pardon), ale čerstvé, domáce, voňavé, svieže.


Posýpku si odporúčam robiť podľa toho, koľko plánujete skonzumovať guliek, lebo ja som si urobila podľa receptu a guliek sme zjedli len pár (ostatné skončili v mraze) a posýpku som dojedala po lyžičkách celý týždeň...


INGREDIENCIE (pre približne 5-6 ľudí):
500g hladkej múky+ na podsypanie
1 hrnček teplého mlieka
15-20 odkôstkovaných marhúľ (ale aj iného podobného ovocia) rozpolených
štipka soli
POSÝPKA:
100g strúhanky
100g lieskovcov pomletých najemno
4PL cukru
100g roztopeného masla

POSTUP:
V mise si zmiešame múku a  soľ, prilejeme mlieko a vypracujeme cesto, ktoré sa môže veľmi lepiť - vtedy pridáme trochu múky, alebo keď je veľmi suché, tak ešte trochu mlieka.
Hotové cesto rozváľame na tenký plát (pár milimetrov) a narežeme na štvorčeky.
Na každý štvorec položíme polovicu marhule a zabalíme ju do cesta - nečakajte však, že to budú nejaké pravidelné guľaté tvary :D... aj keď to asi záleží na individuálnej zručnosti a šikovnosti.
Hotové pripravené "gule" varíme vo vriacej, jemne osolenej vode asi 5-8 minút, kým vyplávajú hore.

Pokiaľ ich chcete mraziť, tak samozrejme do mrazničky pôjdu ešte neuvarené pekne rozložené na tácke, jemne obalené v múke a potom keď zamrznú, tak ich len zosypte do dózy, alebo vrecka.

Kým sa varia, môžeme pripraviť posýpku a to jednoducho - opražením strúhanky a lieskovcov nasucho až začnú voňať - do zlata. 
Potom stačí pridať cukor a maslo, dobre premiešať, aby vznikla jednotná zmes a hotovo!

 
V tejto posýpke už len poriadne vyváľame ešte teplé uvarené gule a mlsáááme... :)))



Zdroj inšpirácie: minuloročný letný Gurmet

2 komentáre:

  1. Opravdu velmi jednoduchý postup s minimem surovin. Už se mi sbíhají sliny.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. veru tak, aj mne, ked som tie fotky videla,hned som si spomenula na tu chut a zajtra vytahujem z mrazaka marhulkovy polotovar a uz sa neviem dockat :)))

      Odstrániť