štvrtok 13. decembra 2012

Hrejivá jesenná polievka III. - Krémová s kapustou

...ja viem, trošku s omeškaním, keď hľadím von z okna (pri počúvaní vianočných kolied) a je tam pohľad na snehom vybielenú a vetrom vyfúkanú zimu, no ale oficiálne máme jeseň ešte nejaký ten týždeň aj kus, takže mi úplne nešibe! :)
No toto už bude fakt môj posledný tohoročný jesenný príspevok.
Túto polievku som robila asi pred mesiacom, keď ešte jeseň bola aj na pohľad, takže sa ospravedlňujem len za svoju lenivosť (ktorá ma zas navštívila na chvíľu).
Myslím si ale, že táto polievka je skvelý spoločník aj na mrazivé zimné dni, lebo je s kapustou a ďalšou (tzv. zimnou) zeleninou, ktorú bežne dostaneme v tomto období, tak ak máte chuť na tanier výdatnej, hrejivej, zeleninkovej polievky, pustite sa s chuťou do tejto a neoľutujete.


 INGREDIENCIE:
1 cibuľa
1 mrkva
1cm plátok zeleru
2 strúčiky cesnaku
1/2 kila zemiakov
1/4 hlávky menšej bielej kapusty
1 liter kuracieho, alebo zeleninového vývaru
1PL olivového oleja
trochu do chrumkava opraženej údenej slaniny - nemusí byť, ale verte mi, že musí ;)
soľ 
mleté čierne korenie

POSTUP:
Zeleninu si očistíme a nakrájame na čo najjemnejšie kúsky, alebo môžeme aj postrúhať na strúhadle nahrubo a očistené zemiaky nakrájame na drobné kocky.
Do hrnca dáme olej a najskôr na ňom do voňava, nejakú tú minútku, opečieme zeleninu - cibuľu, zeler, mrkvu a cesnak. 
Po spomínanej (nejakej tej) minúte pridáme zemiaky, zalejeme vývarom, okoreníme, prípadne dosolíme a varíme, kým nám zemiaky so zeleninou nezmäknú.
 Kým sa nám polievkový základ varí, opražíme si slaninu a kapustu nakrájame na tenké pásiky.
Keď máme zemiaky a zeleninu uvarenú do mäkka, polievku odstavíme, rozmixujeme do hladka a do krému vhodíme kapustové pásiky.
Znovu postavíme hrniec na oheň a varíme, kým nám nezmäkne kapusta.
Keď sa tak stane, máme hotovo a môžeme zahrievať brušká! :)


 Nezabudnite, samozrejme, na slaninové čipsy a krajec voňavého chlebíka... :)


Dobrú chuť!



4 komentáre:

  1. ale mi robíš chúťky...krásne fotky:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem,robi mi radost, ked vidim, ze moje jedla lakaju aj dalsich, nielen tych, ktorym varim ;)

      Odstrániť
  2. Práve uvarená, je vážne super! :)

    OdpovedaťOdstrániť