nedeľa 29. júna 2014

Naozaj zdravé cereálne koláčiky

Tak sa mi dnes podarilo konečne urobiť poriadok s notebookom a dopracovala som sa časovo dokonca až k tomu, aby  som mohla prispieť ďalšou dobrotou aj sem na blog.
Píše sa mi dosť oničom, lebo pred pár dňami začal protestovať medzerník na klávesnici a tak pri písaní si pripadám ako v minulosti, keď  sa písalo na strojoch a bolo počuť len nekonečné ťukanie..
Tu to nie je až tak strašné, ale musím do neho trepnúť pri každej medzere, lebo inač to vyzeráasitakto. 

Jetonanervy.

Tento recept je z tých zdravších. Sladkosť, z ktorej tak ľahko nepriberiete, tak prečo nemlsať bez výčitiek? ;)


Ja viem, moc lákavo to nevyzerá, ale v tomto prípade ani nemusí :D




 POTREBUJEME:

1 hrnček ovsených vločiek
1/3 hrnčeka ľanových semienok
1/2 hrnčeka hladkej múky (môže byť aj špaldová)
1 lyžička prášku do pečiva
1 lyžica medu
1 lyžička vanilkového extraktu
1 vajce
1 lyžica kokosového oleja
1-2 lyžice mlieka
šťava z 1/2 citróna
stéviový sirup/sladidlo, prípadne trstinový cukor, alebo med
2 hrnčeky lesnej zmesi ovocia, alebo malín, jahôd, akéhokoľvek obľúbeného




POSTUP:
Do mixéra šupneme vločky, ľanové semienka, múku, prášok do pečiva, lyžicu medu, vanilkový extrakt, vajce, kokosový olej a lyžicu mlieka (ak treba, tak dve).
Rozmixujeme a hmotu, ktorá nám vznikla dáme oddýchnuť do chladničky tak na 15 minút.
Zatiaľ si pripravíme náplň z ovocia.
Do hrnca dáme ovocie, šťavu z citróna a sladidlo - podľa chuti - ja som dala 3 lyžice ryžového sirupu a moc to nepomohlo, lebo to bolo dosť kyslé aj tak a tak som pridala ešte trochu trstinového cukru.
Varíme to približne 15 minút, kým nevznikne taký džem a odstavíme.
Cesto si rozdelíme na dve rovnaké časti a každú vyvaľkáme na tenkú placku (cca 3mm) a potrieme polovicou džemu.
Opatrne zrolujeme (nevadí, že náplň bude trošku vytekať) a prenesieme na plech vyložený papierom na pečenie,kde obe rolády uložíme spojom dole.
Pečieme vo vyhriatej rúre na 180°C asi 15 minút.
Po upečení necháme vychladnúť a pokrájame na cca 3cm kúsky.
Skladujeme vo vzduchotesnej nádobe.


Zdroj inšpirácie: Dobré jedlo



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára