streda 14. septembra 2011

Krémová pórovka

...alebo chuť Francúzska?
Poslednou dobou tu na blogoch vídam recepty na rôzne krémové polievky a narážam hlavne na pórové polievky od Lucky, z ktorých jednu som aj vyskúšala a veľmi ma inšpirovali uvariť znovu krémovú pórovku, ktorá u nás doma letí vo všetkých možných verziách.
Pôvodne som plánovala urobiť v nedeľu na obed Pórovú polievku od Marcela Ihnačáka, ale pri hľadaní receptov na hlavné jedlo, som narazila na túto verziu, ktorú som si upravila podľa dostupnosti ingrediencií - nemala som dosť póru, ako si vyžadoval pôvodný recept, tak som trošičku zaimprovizovala, nahradila, doplnila... :)
Výsledok bol skvelý a nedeľný obed bol úspešne zjedený! :)


INGREDIENCIE:
1L zeleninového vývaru 
350-400g póru
1 cibuľa
1 väčší zemiak
2,5 PL masla
1 PL hladkej múky
2 lyžičky citrónovej šťavy
worcestrová omáčka
mletý muškátový oriešok
mleté biele korenie
soľ
petržlenová vňať


POSTUP:
Vo väčšom hrnci si roztopíme lyžicu masla, ktoré následne zasypeme múkou a urobíme si svetlejšiu zápražku. Zalejeme ju studeným vývarom a dobre premiešame. Varíme asi 30 minút.
Zatiaľ si očistíme zeleninu, ktorú si nakrájame na väčšie kúsky a v hlbokej panvici roztopíme zvyšok masla a osmahneme na ňom pór a cibuľku. Trvá to asi 5 minút a potom zmes odstavíme z ohňa.
Po približne 20 minútach od začiatku varu "tekutej časti" polievky, vhodíme do nej osmahnutú cibuľovo-pórovú zmes a nakrájaný zemiak, ochutíme bielym korením, muškátovým orieškom a varíme ešte 20-25 minút. Nevadí, že zemiaky viac zmäknú, pretože po uvarení polievku rozmixujeme na hladký krém a ochutíme worcestrom a citrónovou šťavou.
Porcie zdobíme petržlenovou vňaťou.. prepáčte,ja som mala už len sušenú :)


p.s.: môžeme podávať s chrumkavou francúzskou bagetou...
                                                                                           
...alebo len tak, s lyžicou :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára