utorok 24. septembra 2013

Rýchly - nervy šetriaci šťavnatý jablkový koláč

Tento koláč iste väčšina z Vás už pozná. 
Volá sa aj sypaný jablčník a verzii na neho je nekonečne veľa.
Ja milujem ten klasický jablkový koláč, pité, alebo tak nejak ho mnohí nazývajú, no my mu hovoríme jablčník. Má však jednu nevýhodu - a to, že cesto treba vyvaľkať na tenko a samozrejme sa pri príprave ľahko roztrhne (nehovoriac o tom, že tie cestá musíte vyvaľkať dve - jedno dole a jedno hore, och!) - to ma pri pečení týchto koláčov dokáže neuveriteľne vytočiť a tak si myslím, že keď je takých ľudí ako ja viac, ocenia tento spôsob prípravy, ktorý vo výslednej fáze samozrejme vyzerá inak, ale neuberá mu to na chuťovej kvalite. 
A keďže si ušetríte nervy pri príprave cesta, tak aj vychutnať si ho viete oveľa lepšie... :)))








POTREBUJEME:
(na formu s priemerom 26cm)
250g hrubej múky + na vysypanie formy
1/2bal. prášku do pečiva
100g práškového cukru
100g masla + na vymastenie formy
1 vajce
asi 1kg jabĺk - očistených a nahrubo nastrúhaných
1 vanilkový cukor
ríbezľový lekvár





POSTUP:
Všetko, okrem jabĺk, vanilkového cukru a lekváru spracujeme na posýpku, mrveničku, či drobenku a rozdelíme na 2 časti - 1/3 a 2/3 - kľudne aj na polovice.
2/3 cesta (alebo polovicu) rovnomerne nasypeme na dno vymastenej a vysypanej formy, navrstvíme jablká, ktoré osladíme vanilkovým cukrom a znovu rovnomerne rozsypeme zbytok cesta na povrch.
Nakoniec vrch koláča ozdobíme lyžičkami ríbezľového lekváru a dáme piecť do rúry vyhriatej na 175°C a pečieme do bronzova asi 30-40 minút - je potrebné pred koncom sledovať farbu koláčika.
Po upečení necháme vychladnúť a môžeme podávať... so šľahačkou :)


Chrumkavý maslový povrch, šťavnaté jablkové vnútro a sem tam kyslastý záblesk ríbezlí... mňam!


22 komentárov:

  1. mnam ! pozdravujem Majka, ako sa dari mladej mamicke a jej pokladiku :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Andrejka, no dari sa nam vyborne, ucime sa prve slabiky,objavili sa aj pokusy o lezenie a vykukol aj prvy zubok, takze veselo nam je kazdy den :)))

      Odstrániť
  2. Pyte milujem, len teda mas pravdu, narocnejsia priprava... :/ Toto vyzera ako skvela jednoduchsia nahrada a kedze jablka sa mnozia v zahrade, asi vyskusam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. skus, naozaj je to velmi podobna verzia a velmi lahka :) potom napis, ako chutilo :)

      Odstrániť
  3. Mňam mňam zbožňujem takéto koláče! Ďakujem za skvelý recept určite vyskúšam.
    Rada by som ťa pozvala na môj blog a aj na giveaway,ktorá tam práve prebieha.
    http://nalensworld.blogspot.sk/2013/09/giveaway-s-prekvapenim.html

    OdpovedaťOdstrániť
  4. mňamky, určite vyskúsam, od teba som uz robila nejake kolačiky :)

    http://ilovesimplyfashion.blogspot.sk/2013/08/citronovy-cheesecake.html

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Už ho mám hotový a čakám, kým vychladne, aby som ho mohla vyskúšať. Milujem recepty, ktoré obsahujú v názve slovíčko "rýchly" :D Som zvedavá a nedočkavá :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nevydržala som to a vyskúšala ho ešte teplý. Oproti Vášmu receptu som pridala trochu škoricového cukru na tie jabĺčka a neviem si ho vynachváliť. Ďakujem veľmi a môj manžel tiež :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Teda ten vypadá opravdu krásně :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. That looks delicious!!! Would you like to follow each other on GFC? Just let me know so I can follow back. Thank you.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpovedaťOdstrániť
  9. This cake looks so delicious. You have great blog, very interesting! Would you like to follow each other? Will be glad if you visit my blog. Thank you
    www.impromp-two.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Dakujem (Thank you)! Vsetky tieto uzasne komentare mi urobili velku radost a velmi sa tesim, ze mozeme zdielat s Vami svoje chute :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  11. tak toto musím vyskušať ..
    :))
    http://alexisora.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  12. vyskúšala som.... výborný je :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. super, tiez zboznujem pite, len sa vyhybam vsetkym "valkacim" kolacom, lebo mam voci tomu averziu, takze toto urcite vyskusam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. dakujem za vsetky komentariky, velmi sa tesim ze tento kolac naozaj ludi zaujal, lebo je vazne jednoduchy, no o to chutnejsi ako mnohe "pracne" kolaciky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Dobry den prajem. Uz dlhsie sa zberam napisat, ze tento kolacik je absolutne bombovy.. vyskusala som a uz som ho robila aj v roznych obmenach (napr. s tvarohom a broskynami atd.) a je fakt paradny.. jablckovy je najsmlepsi.. takze dakujem za super recept a vrelo odporuuuucam.. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dobry den, velmi sa tesim ze vam tiez chuti a dakujem za tipy na skvele obmeny, urcite v buducnosti skusim :) dakujem este raz! :)

      Odstrániť
  16. Hneď ako som si tento recept všimla, tak som si ho musela pripraviť, pretože vyzerá úžasne a takisto aj chutil :)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Tento koláč je božský! S tým lekvárikom... och, mňam! Ďakujem za recept, už je medzi favoritmi ;) Bea

    OdpovedaťOdstrániť