streda 15. februára 2012

Gnocchi zapekané s brokolicou a syrom

Skvelé, jednoduché a (pokiaľ máte gnocchi polotovar) rýchle jedlo, ktoré je sýte a zároveň ľahké, čiže vhodné aj na večeru, vegetariánske a s nádychom Talianska... tak čo viac si priať? :)))


Ja som si gnocchi vyrábala doma, tak mi to trvalo nejakú tú hodku dlhšie a neboli až také úhľadne rovnaké ako tie z obchodu, ale musím podotknúť, že ich príprava mi oproti tým posledným išla asi o polovicu rýchlejšie a aj neporiadku okolo toho som narobila oveľa menej, tak sa vytešujem, že už naberám cvik a môžem ich robiť aj častejšie ako raz za štvrťrok... :)




INGREDIENCIE (pre 4 osoby):
500g gnocchi
200g brokolice
150g syra s modrou plesňou
150ml smotany na šľahanie
maslo na vymazanie zapekacej misy
soľ
mleté čierne korenie



 



POSTUP:
Predhrejeme si rúru na 190°C.  Gnocchi si uvaríme v osolenej vode a v tejto vode si potom predvaríme aj brokolicové ružičky. 
Obe ingrediencie po uvarení zmiešame v mise a nadrobíme na to syr.
Prilejeme smotanu, okoreníme, prípadne dosolíme a opatrne premiešame.
Maslom si vymažeme zapekaciu misu a celú túto zmes do nej vložíme.
Zarovnáme a pečieme odkryté 15-20 minút, kým nám vytŕčajúce končeky gnocchi-ov nezačnú trošku zlatnúť, či bronzovieť... :)


Dobrú chuť!

zdroj: Apetit 2/2012

8 komentárov:

  1. ojojojojoj, mňami mňami mňam :)) takéto ja strašne ľúbim, tá zelená farba je tam taká krásna, vynikajúce! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to je pravda, ja milujem tiez zelenu brokolicovu :))) a okrem toho je to velmi chutne, odporucam ti vyskusat :)

      Odstrániť
  2. to je výborný tip na oběd, díky. :-) Gnocchi čas od času dělám, ale ještě nikdy mě nenapadlo je zapéct. Takže určitě vyzkouším, ale přidám tam i kuřecí maso, pač se samotnou brokolicí by to manžel asi moc nejedl... :-)
    http://kivibloguje.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. som rada, ze som inspirovala :) aj moj manzel bez masa nevydrzi a ked mame taketo vegetarianske jedlo, tak ho aj tak zaje este aj salamou :)))

      Odstrániť
  3. Toto je skveleeeeeee, mnam. Gnochi som doma robila len raz, ale veru bolo to vyborne. Ozdradza ma ich zdlhava priprava:(. Tvoje zapekane vyzeraju uzasne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Adrianka, dakujem :) mne sa tiez nechce s nimi babrat, ale tieto ktore som robila mi isli akosi zazracne lahko "od ruky" ako sa povie :)))

      Odstrániť
  4. Jej, doma jsem jeste gnocchi nedelala, a hlavne je to pro me v predstave dost namahave :D ale s tou brokolici vypadaji skvele :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. este ze mame dobu polotovarov a uz niektore "pracicky" za nas odmakali ini :))) som rada ze ta zaujal tento recept, Meg :)

      Odstrániť