štvrtok 22. marca 2012

Hruškové carpaccio

Z času na čas mám chuť na niečo zvláštne, čo sa bežne nekonzumuje... teda aspoň nie u nás doma a v okolí som sa ešte s carpacciom nestretla u nikoho.
Ešte na úvod, že čo vlastne je Carpaccio - vymysleli to niekde v Benátkach a podľa internetu vraj všetko, čo je nakrájané na tenké plátky podávané v surovom stave a "zakápnuté" studenou omáčkou.
Toto hruškové je aspoň pre mňa trochu prijateľnejšia verzia, keďže prvé "oficiálne" carpaccio bolo z plátkov surovej hovädziny a na to ešte asi nemám odvahu... 
Nuž ale, možno raz príde čas aj na to! :)



 

INGREDIENCIE (2osoby):
2 hrušky nakrájané na čo najtenšie plátky 
1 PL javorového sirupu alebo tekutého medu
1PL balzamikového octu
1PL olivový olej
50g rukoly
1/2PL nasekaných lieskovcov
hoblinky parmezánu
soľ
mleté čierne korenie




 
POSTUP:
V miske si zmiešame sirup/med, balzamikový ocot, soľ a korenie a na záver primiešame olej. 
Plátky hrušiek si rozložíme dookola na tanier a na stred si uložíme kôpku umytej rukoly, ktorú posypeme parmezánom a "zakápneme" vzniknutou omáčkou.
Na záver posypeme lieskovcami aaa...
...môžeme si vychutnávať zaujímavú kombináciu chutí! :)



Dobrú chuť!

4 komentáre:

  1. úžasné carpaccio, to by som si práve teraz celkom aj dala, na slniečku, z chrumkavých hrušiek.. vyskúšam :)) PS: aj to z hovädziny je fajnovééé :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tesim sa, potom mi daj vediet, ako ti chutilo :) a ked mi hovädzie odporucas ty,andrejka, tak to je urcite vyborne! :)Nuz mozno raz pride aj na to.. :)))

      Odstrániť
    2. ale sama som ho ešte nerobila, hihi, no chutilo (aj keď pocity som mala všelijaké pri pomyslení na to, že je to surové :D) A jasné, síce isto bude chutiť, ale dám teda vedieť, že hej ;))))

      Odstrániť
    3. mne by to pomyslenie, ze je to surove, az tak nevadilo, ale hlavne sa bojim toho, ze to bude "zuvackove", lebo to by dole hrdlom asi daleko nezaslo :D

      Odstrániť