pondelok 23. septembra 2013

Jablkové rizoto ...na slano?!

To "znovu-začínanie" písania sa mi teda rozbieha strašne pomaly... Fakt čas beží oveľa rýchlejšie ako si uvedomujem a vnímam to len pri tom, keď si všimnem na okne v kuchyni polo-vyschnuté bylinky. :-)))
No o to intenzívnejšie na písanie príspevkov myslím, takže aspoň niečo. :)
O krémovom talianskom rizote som tu už pár "ód" napísala predtým a môj názor sa v podstate nezmenil, takže ponúkam len novú verziu, ktorá veľmi nečakane pozitívne prekvapila.
Neverila by som, že klasické SLANÉ rizoto (nie ryžová kaša, ktorú aspoň ja považujem za sladkú verziu rizota) môže fungovať aj s ovocím ako sú jablká! Ale funguje! A ešte ako!
Držím sa dokonca aj sezóny a tak, keby ste nevedeli, čo s tou troškou jabĺk, ktorá sa oproti minulému prejablkovanému roku urodila, tak skúste túto, vraj pôvodom tyrolskú dobrotu. Neoľutujete!



POTREBUJEME:
300g ryže na rizoto
1 menšiu cibuľu
1+1PL masla
2PL olivového oleja
750ml hovädzieho vývaru (alebo iného mäsového)
1 veľké červené jablko
50g syra Grana Padano strúhaného
soľ a trochu mletého čierneho korenia


POSTUP:
Na oleji a jednej lyžici masla si osmahneme cibuľu nakrájanu najemno a keď zosklovatie, tak prisypeme ryžu, ktorú smažíme len chvíľu, kým sa rozvonia. 
Potom prilievame horúci vývar po naberačkách a stále nechávame jemným premiešavaním postupne vsiaknuť do ryže.
10 minút pred koncom tejto nekonečnej činnosti (trvá to dokopy asi 20-25minút) prihodíme jablko nakrájané na drobné kocky (či ho ošúpete, nechám na Vás) a miešame a miešame.
Jablko pustí trošku chutnej šťavy, ktorá pripomína chuť bieleho vína v bežnom rizote, mňam! :)
Keď už máme hotovo, odstavíme z ohňa, jemne vmiešame druhú lyžicu masla a strúhaný syr ochutíme korením a prípadne osolíme.
Trochu syra si môžeme nechať aj na ozdobu.
Tak dobrú chuť! 


Mňam!


3 komentáre:

  1. Hmm tak tohle je hodně zvláštní recept, vyzkoušela bych :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. skus, je to teda zvlastna kombinacia,ale velmi chutna a v podstate je mnoho receptov kde sa robi maso s jablkami a v konecnom dosledku jedavame k masovym jedlam aj kompoty,takze asi to az taka nezvycajna kombinacia ani nie je :D ale tak toto je pre mna nova forma spojenia ovocia so slanym jedlom :) napis mi potom, ci ti chutilo :)

      Odstrániť
  2. ohoho toto bude zajtra na večeru som sa práve rozhodla, som zvedavá , ďakujem za tip !!

    OdpovedaťOdstrániť