utorok 31. januára 2012

Hrozienková ryža s kuracou pečeňou

Toto jedlo mi už dávnejšie padlo do oka, ale akosi sme pri výbere "pečienkového jedla" vždy ostali pri overených klasických receptoch a zabudli naň. 
Minule, keď som vyberala jedlo z "mäsa", ktoré by som cez týždeň urobila na obed (počas týždňa totiž jedávame bezmäsité jedlá, nanajvýš je v nejakej omáčke kúsok šunky, alebo vyrobím slaninkový posyp môjmu milovníkovi mäsa... :))
V tomto jedle tiež nie je mäso ako také, ale pre mňa pečeň mäsom je. Máme ju veľmi radi a tak som mohla konečne tento recept skúsiť. Je rýchly a veľmi praktický - z jedného hrnca.
Mala som však pochybnosti, keďže tam idú hrozienka a tak to trošku spolu s kari vytvára nasladlo - pikantnú chuť. Ale výsledok sa napriek svojej "exotickosti" páčil.


INGREDIENCIE:
(4 osoby)
500g kuracej pečene - očistenej, pokrájanej na kúsky
2 PL masla
2-3 veľké cibule - ja som použila aj jednu červenú, nakrájané na väčšie kúsky, alebo pásiky, už ako sa vám páči
hrsť hrozienok premytých a osušených
1,5 hrnčeka ryže
kari korenie
500ml kuracieho vývaru
petržlenová vňať
hrsť vlašských (alebo píniových) orieškov
soľ
mleté čierne korenie

POSTUP:
Na masle si osmažíme cibuľu a hrozienka. Prihodíme k nim pečeň a opekáme ešte 3 minúty, kým sa zatiahne do bleda.
Potom prisypeme premytú ryžu a ochutíme s kari, soľou a korením. Premiešame a zalejeme vývarom.
Prikryté varíme na miernom ohni kým nie je ryža uvarená. (Pokiaľ je potrebné, prilejeme ešte horúcu vodu).
Jednotlivé porcie posypeme petržlenovou vňaťou a nasekanými orechmi (vytvoria veľmi zaujímavú chuť:)).

2 komentáre:

  1. fiha! toto vyzera riadne exoticky! ale ochutnala by som!!! mam rada taketo gastro "vyfice" ;o)

    OdpovedaťOdstrániť