streda 21. decembra 2016

VIANOČNÉ KOLÁČIKY 2016 - Čoko-koko-sušienkové tyčinky

Tento recept je pre tohoročné sladké koláčikovanie úplne posledný. 
Skrývajú sa v nich samé dobroty a sú supersladké (noačo!), takže sa pre tento rok stávajú mojim osobným favoritom a každý deň z nich chodím poctivo odjedať.
Skrývajú v sebe sušienky, oriešky, kokos a salko, ale aj čokoládu, takže myslím, že to nadšenie je na mieste.

Mňam!




POTREBUJEME:
170 g celozrnných, alebo maslových sušienok (mohli by byť kľudne aj kakaové, alebo orieškové) - ja som použila BeBe dobré ráno mliečne
180 g nasucho opečených mandlí
110 g krupicového cukru
110 g masla
170 g kokosu
1 salko
300 g hnedého cukru
6 PL smotany na šľahanie
55 g masla
125 g horkej čokolády



POSTUP:
Sušienky si rozmixujeme spolu so 70 g mandlí a krupicovým cukrom.
Pridáme maslo a vypracujeme jednotnú hmotu, ktorú natlačíme na dno menšieho pekáčika (20x30 cm) vyloženého papierom na pečenie.
Vložíme do rúry vyhriatej na 175 °C asi na 10 minút.
Medzitým si salko zmiešame s kokosom.
Zmes opatrne nanesieme na predpečený korpus (ide to trošku náročnejšie ale môžete si pomôcť mokrými rukami).
Posypeme zvyšným množstvom mandlí, ktoré si nahrubo nasekáme.
Vložíme späť do rúry a pečieme ešte 15 minút.
Po upečení necháme vychladnúť.
Čokoládovú vrstvu si pripravíme tak, že v hrnci zmiešame cukor so smotanou a maslom a prevaríme.
Odstavíme a pridáme nasekanú čokoládu, ktorá sa v tom krásne rozpustí.
Hmotu natrieme na vychladnutý koláč a povrch buď klasický vyhladíme, alebo popustíme uzdu fantázii a kreslíme po ňom vidličkou ako ja.
Znovu dáme vychladnúť a stuhnúť a potom opatrne nakrájame na jednotlivé kúsky (moje sú cca 2 x 5 cm).
Uskladňujeme v chladničke.


...ach,idem si znovu jeden uchmatnúť.


A na záver moja obľúbená tohoročná vianočná, ktorá Vám môže spríjemniť sladké chvíle nielen pri pečení... 💖

Tak sladké a požehnané Vám želám, priatelia!

Mary.

2 komentáre:

  1. Toto budú moje prvé Vianoce, čo nejem koláče a sladké, tak si aspoň rada pozerám tvoje recepty :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeej,tak to mas moj obdiv, ja by som to asi dobrovolne nikdy nezvladla a zvlast na vianoce :-D

      Odstrániť