utorok 14. marca 2017

Syrová polenta s dusenou hlivou

Dnes tu mám recept s hlivou ustricovitou, hubou, ktorú som pripravovala prvýkrát a sama som z toho v šoku, že doteraz som jej vlastne vôbec nedala príležitosť!

Je to tak bežná surovina a ešte nikdy som z nej nepripravovala žiadne jedlo... alebo si to len nepamätám?
V tomto recepte však nechcem poukázať na hlivu, pretože je pripravená viacmenej klasicky, navoňaná vínom a bylinkami, ALE - polenta, to je môj objav!

Polentu (kukuričnú krupicu) poznám, už som ju skúšala asi dvakrát predtým a vždy letela do koša. Bolo to hutné, bez zaujímavej chuti a vždy toho bolo strašne veľa - veď je to krupica, no. 
Dlho bola u mňa v úplnej nemilosti, no minule keď bol znovu v LIDLi taliansky týždeň som jednoducho neodolala a zobrala jeden balíček domov s tým, že, keď to znovu nevyjde, skončím s ňou nadobro a už nikdy viac!
Nákupu tak trochu predchádzal aj tento recept.
Polenta v ňom bola oveľa zaujímavejšie ochutená (parmezánom) a tak som jej pri tejto príležitosti tú šancu dala.
Spravila som viac než dobre, lebo si dovolím tvrdiť, že to bolo výborné!
Samozrejme nevýhodou polenty je, že hneď po dovarení patrí na tanier a do brucha, lebo potom sa z nej stáva tá tuhá, želatinová "chamula" (toto slovo neviem vysvetliť, haha), ale až tak kritické to tentokrát vzhľadom na jej chuť vôbec nebolo ani po hodine, či dvoch.
Skvele sa s hlivou dopĺňala. 
Estetickejšie by jedlo vyzeralo, keby sa namiesto hlivy použili drobné šampiňóny, ktoré sa nemusia ani krájať, resp. prekrojené na polovicu a táto polenta ako príloha bola by výborná aj k mäsu, či dusenej zelenine.

Na záver článku ešte nájdete tip, ako využiť zvyšky polentovej kaše, tak čítajte do konca...


SYROVÁ POLENTA S DUSENOU HLIVOU

POTREBUJEME:
Dusená hliva:
600 g hlivy nakrájanej na tenké prúžky
1-2 cibule
2 strúčiky cesnaku
150 ml bieleho vína
maslo
olivový olej
hrsť petržlenovej vňate
1 lyžičku estragónu
1 lyžičku sušeného tymianu
soľ
mleté čierne korenie
kyslá smotana
Syrová polenta:
160 g instantnej polenty
100 ml mlieka
700 ml zeleninového vývaru
2 bobkové listy
maslo
30 g nastrúhaného parmezánu alebo syra grana padano
olivový olej

POSTUP:
V prvom rade si pripravíme hlivu.
Na panvici si rozohrejeme olej s maslom a opečieme nakrájanú cibuľu a cesnak.
Pridáme tymian a hlivu, osolíme, okoreníme a opekáme, kým sa nevyparí všetka uvoľnená voda z hlivy.
Pridáme estragón, podlejeme vínom a trochou vody.
Dusíme do mäkka a na záver po odstavení z ohňa vmiešame nasekanú petržlenovú vňať (prípadne dosolíme).

Kým sa nám dusí hliva, pripravíme si veľmi jednoducho polentu.
V rajnici privedieme k varu vývar s mliekom a bobkovým listom.
Ak je potrebné osolíme a postupne vmiešame polentu aby sa nám nevytvorili hrudky.
Za stáleho miešania varíme do zhustnutia - nie veľmi hustej kašovitej konzistencie.
Odstavíme, vmiešame asi 2 lyžice masla, lyžicu olivového oleja a parmezán.
Ihneď podávame s pripravenou hlivou ozdobené kyslou smotanou.

Ak chcete, kyslú smotanu môžete na záver varenia vmiešať priamo do dusenej hlivy, nechať sekundu prevrieť a  až potom odstaviť a vmiešať petržlenovú vňať.


Na záver mám malý tip... ak vám ostane zvyšok polenty:
Rozotrite ju na olivovým olejom alebo maslom potretý plech/pekáčik v rovnomernej vrstve. 
Dajte stuhnúť do chladničky a potom opatrne vyberte, nakrájajte na hranolky a opečte na panvici do zlatista z každej strany.
Podávajte s obľúbeným dipom a zeleninovým šalátom.

Dobrú chuť!



Zdroj inšpirácie: Apetit (recept som upravila podľa seba)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára