nedeľa 13. novembra 2011

Pečené zemiaky s jednoduchou verziou fazule

Toto jedlo som robila, keď bola u nás moja sesternica a neviem, či poznáte ten pocit, že varíte pre relatívne cudzie chute a napriek tomu, že viete, že to je kombinácia skvelých prísad, nie ste si istí/-é, že uspejete. 
Mala som podobný pocit, akoby som prvý krát varila. S veľkým rešpektom som sa do toho púšťala a rozmýšľala som len o tom, že čo vymyslím ako alternatívu, keby jej nechutilo,...

...ale chutilo a na moje veľmi pozitívne prekvapenie si nabrala ešte aj druhý krát! :)))


INGREDIENCIE(asi 3-4 osoby):
6-7 veľkých zemiakov (podľa toho, koľko máte radi)
olej
čerstvé mleté čierne korenie

2 (jedna asi 400g) konzervy červenej fazule - zliate
1ČL cukru
štipka mletého chilli alebo pár kvapiek tabasca
1ČL mletej červenej papriky
4 plátky slaniny pokrájané na kocky
1cibuľa pokrájaná na väčšie kocky

kyslá smotana (prípadne aj pažítka nasekaná na drobno)

POSTUP:
Zemiaky si očistíme a nakrájame na väčšie kocky (1 zemiak asi na 4-6kociek). Plech si vyložíme papierom na pečenie a olejom potreté zemiaky naň rovnomerne rozložíme a pokoreníme. Dáme piecť pri asi 220°C na takých 30 minút ( resp. kým nie sú upečené, lebo zemiaky sa pečú rôzne dlho).
Zatiaľ si na panvici osmažíme slaninku s cibuľou, kým nezmäkne a pridáme zliatu fazuľu, cukor a chilli s paprikou.
Chvíľu ohrievame a odstavíme z ohňa.
Hotové jedlo podľa chuti na tanieri dosolíme a podávame s kyslou smotanou, prípadne ochutenou bylinkami.

 
(my sme mali tej fazule trochu menšie množstvo - lebo kým prišiel môj muž z práce, tak z nej dosť výrazne ubudlo, no a tak som ju nakoniec s kyslou smotanou zmiešala a tiež to bolo jedlé :)))

2 komentáre:

  1. Jé, to vypadá dobře, já můžu pečené brambory pořád a fazole taktéž, díky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Meg, nie je zaco, dufam, že teda bude chutit! :)

    OdpovedaťOdstrániť