streda 16. novembra 2011

Citrónovo-medový koláčik s perníkovým chai latté

Už niekoľko dní mám pocit, že zima je už za rohom... Predpovede sú síce skôr o peknom počasí, ale počula som už ohlasy, že na niektorých miestach Slovenska poletoval prvý sneh, čiže moje pocity neboli až také pomýlené... :)

Včera som si už zase kúpila nejaké časopisy o varení (musím podotknúť, že decembrové čísla - plné vianočných chutí a dekorácií) a akosi sa moje jesenné zmýšľanie, pri ich čítaní, prefarbilo z jesennej oranžovej na červenú predvianočnú a priznám sa, moje chute výrazne zmenili smer... lepšie povedané "jablková škoricovosť" prirodzene zrazu dala prednosť chuti po škorici v perníkovej zmesi a tak som sa rozhodla hneď urobiť nejakú štartovaciu predvianočnú sladkosť. 

V jednom z týchto časopisov som objavila aj tento recept, ktorý v pôvodnej myšlienke mal byť receptom na muffiny, o ktorých napísala dnes aj Martinka, ale povedala som si, že namiesto muffiniek si urobím raňajkový koláčik a kvôli svojej nešikovnosti (počas prípravy ingrediencií som si rozbila sklenenú "koreničku" na muškátový oriešok aj s obsahom vo vnútri) som urobila maličké zmeny aj v zložení ingrediencií.
Výsledok, ktorý voňal už tak "zimošne" / predvianočne a k tomu ešte pohár horúceho Perníkového chai latté mi už rozvinuli tie zimné predvianočné pocity naplno.


Neviem sa už dočkať decembra a predvianočných príprav, teda hlavne pečenia (už teraz uvažujem, že čo by som tak upiekla tento rok a súčasne sa pokúšam redukovať to množstvo, čo by som chcela, na množstvo, ktoré bude reálne... popravde ma to trošku desí! :)))
Tak teda si takto pomaly rozbehnem, nastavím a usmerním chute aspoň takýmito občasnými voňavými dobrotami a budem si vychutnávať toto úžasné obdobie... :)


CITRÓNOVO-MEDOVÝ KOLÁČIK

INGREDIENCIE (na klasickú chlebíkovú formu, alebo 12 muffinov):
50g masla
5PL medu
250g bieleho jogurtu
1 vajce
strúhaná kôra z jedného citróna
60ml citrónovej šťavy - asi z jedného citróna
140g hladkej múky
170g celozrnnej múky
2ČL sódy bikarbóny
1/2 ČL perníkového korenia (alebo štipka muškátového orieška)
3PL rumu

POSTUP:
1. Rúru si vyhrejeme na 170°C.
2. Zmiešame si maslo s medom a v druhej miske si vymiešame jogurt, vajce, kôru, šťavu a rum.
3. Maslo s medom pridáme k jogurtovej zmesi a  poriadne premiešame aj so suchými ingredienciami.
4. Cesto dáme do vymastenej formy / resp. do košíčkami vyloženej muffinovej formy a dáme piecť.
5. Koláčik pečieme asi 50-55 minút, kľudne aj hodinu (treba skúsiť špajdľou), ale muffiny len 25 minút!
6. Podávame "zasnežené" práškovým cukrom.


PERNÍKOVÉ CHAI LATTÉ

Tri lyžičky sypaného, alebo dve vrecúška čierneho čaju a tri lyžičky perníkového korenia zalejeme 400ml horúcej vody a necháme 4 minúty lúhovať.
Zohrejeme si zatiaľ 150ml mlieka - nesmie vrieť a penovačom si ho napeníme do tuhšej peny.
Po vylúhovaní čaj precedíme a pridáme tri lyžice medu.
Rozdelíme do hrnčekov, pohárov, šálok a navrch navrstvíme napenené mlieko.
Najdôležitejší bod postupu:
Vychutnávame si tú voňavú, hrejivú chuť... :)))

10 komentárov:

  1. milujem tieto jesenno-zimné voňavé koláčiky ... no a to perníkové latté si dnes hneď aj urobím, mňam :)) ... a aby som nezabudla, zaujímavo si zmenila vzhľad, máš to tu veľmi pekné :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. juj, Janka velmi dakujem za tolko chval, snazila som sa to trosku sprijemnit, tak som rada, ze sa (asi) podarilo :).. a pernikove chai latte je skvele hlavne za horuca, len je trosku pikantne asi zo zazvoru v pernikovej zmesi. Dakujem za komentarik :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mary, kolacik vyzera velmi stavnato a to chai latte by som sa hned podujala ochutnat! mnam!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka, dakujem za komentarik, veru je taky "hutnejsi" a mam trosku pochybnosti ci je dobre prepeceny(preto mam male pochybnosti o spravnej dlzke doby pecenia -ja som to piekla vyse 50 minút), ale podla slov mojej svokry to robi ten med a asi aj citronova stava.. no chutovo je fakt fajny :) a toto chai latte je velmi jednoducha zalezitost, tak vyskusaj! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Marry, nad tým chai latte som rozmýšľala aj ja, ale som chorá a tak sa mi už chcelo šupnúť do postele, a tých muffinov sme ukoristili aj na raňajky... ku káve boooože mňam. Inak aj ja som rozmýšľala, že by to bolo celkom pekné v bábovkovej forme , alebo tak niečo, a vidíš, čítala si mi myšlienky, ale mám krásne vianočné košíčky na muffinky, tak som to využila. :-)
    Takže spoločnú dobrú chuť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. dakujem, tiez ti prajem dobru chut! :))) ja uz som sa tiez zasobila nejakymi vianocnymi kosickami, tak asi ich coskoro vyuzijem :) ...mimochodom na ranajky ku kavicke som tento kolacik dnes mala aj ja a veru, bola to mnamka :).. mam na teba otazku, ci aj tvoje muffinky su take nie velmi sladke? lebo takto kolacovo sa mi zda, ze potrebuje este zasypat cukrom :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Vieš čo, ja som to na vrchu posypala orieškovým krokoantom( kupovala som v Lidli) a ten osladil muffiny, inak by bol menej sladký, ale mne to nevadilo. Možno trocha hnedeho cukru ešte?

    OdpovedaťOdstrániť
  8. vidis, ten krokant je super napad, resp. aj ten hnedy cukor. Ja som to zaprasila praskovym cukrom a tiez to trosku pomohlo.. ale zistila som, ze ked si das tento chlebik potrety nejakym dobrym lekvarom, tak tiez nema chybu:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. prepac andrejka, ze az teraz, zasielam ti teda jeden virtualny kusok kolacika a hrncek horuceho chai latté :)))

    OdpovedaťOdstrániť