nedeľa 20. novembra 2011

Rizoto s cheddarom

Keďže ma v poslednej dobe znovu pochytila "mánia" na jedlá od Nigelly, tak som sa rozhodla aj pre toto rizotko, ktoré napriek svojej jednoduchosti je veľká dobrota a len tak sa za ním zaprášilo - podotýkam, že podľa mňa dosť veľký hrniec bol plný do 2/3 až 3/4... a v domácnosti sme len dvaja :)))
Utekala som rýchlo pohľadať ešte aj poslednú pažítku do záhradky, aby bol efekt (aj na fotkách, a bežala som (naozaj! :D ) preto, lebo bolo tesne pred zapadaním slnka a bez denného svetla by som to neodfotila) dokonalý a veru stálo to za to. 




Nigelline recepty sú proste overená chuťová dokonalosť!


INGREDIENCIE (pre 3-4 osoby, alebo pre 2 poriadne porcie):
1PL masla
1PL oleja
2 póriky, alebo jarné cibuľky, alebo ja som použila 1 stredne-veľkú cibuľu - čokoľvek nakrájané nadrobno
300g ryže na rizoto
125ml bieleho vína
1/2ČL dijonskej horčice
1liter horúceho zeleninového vývaru
125g cheddaru, nakrájaného na drobné kocky
na ozdobu nasekaná čerstvá pažítka


POSTUP:
V hrnci na masle a oleji si osmahneme do mäkka cibuľku/pór/cibuľu.
Vsypeme ryžu a asi minútu opekáme.
Pridáme horčicu a hneď zalejeme vínom, ktoré miešame, až kým sa nevyvarí.
Potom už len prilievame naberačkami vývar a donekonečna (asi 20 minút) miešame, miešame a miešame...
Stále keď sa vývar vsiakne do ryže, prilievame ďalšiu naberačku až kým je ryža uvarená do mäkka.
Po poslednej vsiaknutej naberačke pridáme syr a opäť miešame, no len kým sa neroztopí na krém.
Ihneď podávame porcie posypané pažítkou.


Dobrú chuť!

P.S.: Nigella vraví, že v hektických dňoch ju "nekonečné" miešanie rizota ukľudňuje... tak neviem, možno na tom niečo bude... :)))

Zdroj: kniha Nigella Lawson - Express

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára