štvrtok 17. novembra 2011

Olivový koláč... nasladko!

Dlhý čas (asi 4-5 mesiacov) som sa pohrávala s myšlienkou, či tento koláč hodím na blog, ale akosi v poslednej dobe mi znovu behá po rozume a tak som sa rozhodla, že predsa trošku exotiky (zvláštnejší koláč som ešte nejedla) neuškodí a možno zaujme.
Pôvodný recept som trošku obmenila - nedala som do neho kandizovaný zázvor a drvené semienka feniklu, ale aj bez toho to bolo veľmi zvláštne, dosť sladké (napriek slaným olivám - áno slaným!) a celkovo také iné...
Takže, kto má rád takéto bežne nezlúčitelné chuťové pokusy, tak nech skúsi! :)




INGREDIENCIE 
(okrúhla forma s priemerom 22cm, ja som robila menšie množstvo, lebo som to robila len ako pokus pre seba - tak preto má na fotke tvar chlebíkovej formy):
2 hrnčeky (200ml) hladkej múky
1hrnček práškového cukru
1ČL kypriaceho prášku
1ČL jedlej sódy
2ČL mletého kardamónu
1ČL mletých klinčekov
1ČL mletej škorice
3 vajcia
100ml olivového oleja
200ml hustého bieleho jogurtu, alebo kyslej smotany
1ČL octu
2PL medu
170g čiernych olív bez kôstky (nie je potrebné ich opláchnuť/ale môžete)
strúhaná kôra a šťava z jedného pomaranča
1/2 hrnčeka hrozienok
(je možné pridať ešte spomínaný kandizovaný zázvor - 1/2 hrnčeka a 2ČL podrvených feniklových semienok)

POSTUP (180°C/35-40minút - skúste špajdľou):
Formu si vymažeme olejom a vyložíme papierom na pečenie.
Múku si zmiešame s kypriacim práškom, cukrom, sódou a koreniami.
V ďalšej miske zmiešame vajcia, med, jogurt, olej, pomarančovú kôru a šťavu a ocot.
Tekutú zmes vlejeme do múčnej a pridáme hrozienka a olivy (+ zázvor a fenikel).
Premiešame, vylejeme do pripravenej formy a upečieme.
Najlepší je ešte teplý... :)))

Zdroj: Apetit 3/2011

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára