nedeľa 13. novembra 2011

Osviežujúce cestoviny

Prichádzam na to, že čím ďalej, tým viac mi chutia cestoviny s minimálnou "hutnosťou" omáčky (aj keď od detstva je moje najobľúbenejšie jedlo - cestoviny s kuracími prsiami na smotane). 
Na túto verziu cestovín som natrafila ešte počas horúceho leta a odkladala som ich prípravu, lebo mi pripadali až príliš prevoňané...
Ale veľká každo-týždňová chuť (kvôli nedostatku cestovín počas celotýždňového pobytu na intráku, lebo si ich nemám kde uvariť) ma prinútila nájsť niečo, čo tu (v mojich ústach) ešte nebolo a čo je nenáročné na prípravu (keď varím len pre seba, tak akosi nemám chuť tráviť pri tom veľa času). 

Tieto cestoviny patria medzi veľmi praktické, čiže blesku-rýchle jedlá - omáčka sa nemusí variť, no a prevoňané sú tým správnym spôsobom, čiže sa nie je čoho báť, ja ich určite zaradím medzi obľúbené.

Možno trochu - svojim základom - pripomínaju Aglio e olio, ale obohatené sú o tak úžasné bylinky, že tejto klasike dávajú úplne iný krásny chuťový "rozmer".


INGREDIENCIE:
(pre 2 osoby, alebo jedného "hladoša" :))) 
 cca 1/2 balenia špagiet (to je 200g)
2PL olivového oleja ( kľudne aj trošku viac)
1PL masla (roztopeného/teplého)
1-2 strúčiky cesnaku nasekané nadrobno, alebo prelisované
2PL strúhaného cheddaru, alebo parmezánu
1 chilli paprička nasekaná
soľ
kôra z 1/2 (bio)citróna - nemusí byť
hrsť lístkov bazalky
hrsť petržlenovej vňate
1/2 lyžice mäty
1ČL oregana
(bylinky odporúčam nasekať tesne pred podávaním a hlavne čerstvé, ale ja som robila so sušeným oreganom a trochou bazalky, lebo naše bylinky už dožívajú túto sezónu)

POSTUP:
1. Uvaríme si cestoviny podľa návodu.
2. Všetky ingrediencie okrem byliniek si premiešame a je naozaj dobré keď je maslo dosť teplé, aby "vystúpili" chute.
3. Keď to máme hotové, nasekáme ešte bylinky a všetko poriadne premiešame a...
4. ...podávame.

5. Dobrú chuť!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára