sobota 12. januára 2013

Blondies plný protikladov!

Týmto príspevkom sa oficiálne vraciam v novom roku, takže všetkým Vám prajem, nech je Váš rok 2013 sprevádzaný len úžasnými zážitkami a ochutený tým najlepším jedlom! :)

Keď som si tak pozerala prvý príspevok minulého roka a písala som o tom, že netuším aký bude, nevedela som, že bude naplnený až toľkými výnimočnými situáciami a vecami, na špičke ktorých je jedna, ktorá ešte pokračuje aj v tomto roku a už čoskoro absolútne zmení celý môj (náš) život! :)))
Som za všetko, čo sa udialo v minulom roku Bohu veľmi vďačná, lebo bol jednoducho skvelý, no už teraz som veľmi zvedavá a všetka moja pozornosť je naplno sústredená do roka nastávajúceho! 

Rozmýšľala som, čím začať tohoročné písanie a tak jediné, čo ma napadlo, bolo nadviazať na Vianoce a darčeky, ktoré som pod stromčekom našla...
Ako človek, ktorý miluje jedlo, som si vysnívala niekoľko kuchárskych kníh (presnejšie povedané, vedela by som vymenovať ďalších 10, ak nie viac, ktoré by som si ešte priala :)))! ) a tak som si najskôr želala overenú klasiku - knihu od Nigelly - Kitchen ( originál v angličtine - pre mňa náročnejšie čítanie, ale verím, že sa pár slovíčok poprí varení priučím), lebo recepty z tejto knihy už sčasti poznám zo sledovania rovnomennej Nigellinej relácie a proste čakať na preloženú verziu sa mi nechcelo a tak som si ju vyprosila... :D
No, asi o mesiac neskôr (keď už Kitchen ležala v predstihu objednaná a "skrytá" v skrini môjho muža, zahliadla som v časopisoch o varení, veľkú vec!!! 
Najväčšiu (teda aspoň pre mňa, lebo to, že som ju tam zahliadla ma úplne rozplakalo, len som nevedela v danom momente či plačem od radosti, alebo kvôli tomu, že už jednu knihu doma mám čakajúcu na svoj okamih slávy vianočného darčeka... )!
A tak som sa hneď podelila so svojim objavom znovu aj s mužom a že by som si strašne, strašnovsky strašne veľmi želala ju dostať tiež... No reakcia bola veľmi neurčitá a tak som si povedala, že sa fakt nechám prekvapiť, či sa mi moje prianie splní a už som sa o tom radšej nebavila, aby som si nepokazila ten detský pocit očakávania tým, že zistím vopred, či ju dostanem alebo nie... proste budem veľmi silno dúfať, že áno.
A veru, tak veľmi som dúfala, že som si ju pod stromčekom našla spolu s prvou spomínanou, jupí! :)))
Jaj, no zabudla som napísať, že sa jedná o konečne preloženú knihu od Nigelly - Život je hostina (Feast) - podľa mňa jedna z jej najlepších, ak nie najlepšia kniha akú napísala a jednoznačne sfilmovaná do jej najlepšej šou, pri ktorej vám jednoducho vždy tečú sliny... VŽDY! :)
Takže tak, bola som asi fakt veľmi dobrá... :D
A v neposlednom rade som dostala aj trochu zdravšiu kuchynskú literatúru od maminky, súvisiacu aj s tou hore-spomínanou veľkou vecou, čo nás čaká a to od samotného "guru" zdravej výživy - Dr. I. Bukovského - Hneď to bude, Anjelik! spolu s Návodom na prežitie pre bejby ...tak snáď to bude mať ten najlepší efekt... :)))

No, ale nejak som sa tu "rozslohovala", takže sa ospravedlňujem a už venujem pozornosť významu pomenovania tohto príspevku! :)

Aby som knihu Kitchen neodstavila na vedľajšiu koľaj, rozhodla som sa, že ako prvú vec, ktorú vyberiem a pripravím z darčekov, ktoré som obdržala, zrealizujem blondies - "blonďaté" brownies, práve z tejto knihy.
Popravde, ani som nevedela, že tam taký recept nájdem, lebo ona vo všetkých knihách, ktoré už od nej mám má minimálne jeden recept práve na brownies-ovskú verziu (aj v tejto samozrejme je).
A prečo plný protikladov?
Lebo je to maximálne zdravo-nezdravý recept, haha!
Teda skôr myslím, že nezdravý, ale na druhej strane podľa ingrediencií viete prižmúriť oko a oklamať svedomie :D


POTREBUJEME:
200g ovsených vločiek
100g hladkej múky
1/2 ČL sódy
150g masla
100g hnedého cukru
1 konzerva sladeného kondenzovaného mlieka
1 vajce
200g nadrobno nasekanej horkej čokolády

POSTUP:
Videli ste tie prísady = zdravá, nezdravá, zdravá, nezdravá..?! :D
No, v prvom rade si predhrejeme rúru na 180°C a plech s rozmermi cca 30x20cm si vyložíme papierom na pečenie.
Zmiešame si v miske vločky, múku a sódu.
V inej miske vyšľaháme maslo s cukrom a následne primiešame kondenzované mlieko spolu s vajíčkom.
Nakoniec primiešame suchú zmes a čokoládu.
Cesto nalejeme na plech a stierkou zarovnáme.
Pečieme len 35 minút - samozrejme, že sa ako pri brownies nie je potrebné báť nedopečenosti, lebo tieto koláče jednoducho také "surovo-vyzerajúce" majú byť.
Po upečení necháme aspoň 15 minút vychladnúť a potom nakrájame na kocky a vychutnávame... no opatrne, predsa len toho salka s čokoládou je tam požehnane! :D


Tak dobrú chuť!






14 komentárov:

  1. dobra volba! blondies su super, ja som robila tiez, veeelmi davno, s bielou cokoladou...ach...hned by som si dala ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. och, s bielou cokoladou by boli uz uplne dokonaleee :)

      Odstrániť
  2. A blondies vypadají moc pěkně. Musím brzo vyzkoušet. :-)

    Přeji příjemné studování návodu na přežití. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem,Martinka, potom mi napis, ci chutili :) a dakujem, studujem studujem :)))

      Odstrániť
  3. krasny post, Majka :)) som sa usmievala od ucha k uchu od zaciatku do konca..receptik vyskusam hned zajtra,vsetko mam "na sklade" :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem, Andrejka, si zlata! :) chutil vam doma? :)

      Odstrániť
    2. ano a velmi :)) uz je u mna na blogu..dakujem za inspiraciu! ty, ja a ovsene vlocky su traja kamarati,vsak! :D

      Odstrániť
    3. jeeeej, tak to sa vytesujem az az! samozrejme ze my dve spolu s vlockami tvorime spravnu partu! :D aaa ze pozdravujem tvoju dceru! ;)

      Odstrániť
  4. Recept je uzasne hrisny, a do noveho roku preji tobe a tve rodine (soucasne i budouci ;) ) vsechno nejlepsi, at se vsechno plni, jak si prejes :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Meg, dakujem krasne za krasne prianie! tiez ti prajem aby bol tvoj rok 2013 uzasny :)))

      Odstrániť
  5. kromě vloček mám doma všechno, musí to být úžasně dobré:-)))
    a hlavně móc sladké, tak to má manžel nejradši:-)))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak to teda blondies, brownies vo vsetkych podobach je vzdy sladko-sladky kolac, ale aj my take mame najradsej :D

      Odstrániť