streda 19. februára 2014

Obyčajná fazuľová polievka s rezancami

Pôvodne sa táto polievka volala babičkina, no ja som sa doteraz pri fazuľovej polievke s cestovinou nikdy nestretla ani pri jednej z mojich starkých. Ani sa mi to nikdy nežiadalo spojiť dokopy, nehodilo sa mi to vlastne. No keď som sa vydala, stretla som sa s touto kombináciou prvýkrát u svokrovcov a je to tu celkom "normálne" (ako aj halušky v guláši!??? a plno ďalších vylepšovákov, ktoré ma na prvý dojem zarážali). Tak som sa rozhodla, že tentokrát to skúsim aj ja, no trošku som ju aj tak premenovala.
Znovu sa potvrdilo pravidlo, že tie najobyčajnejšie veci sú najlepšie. Táto polievka je absolútne obyčajná, Michelina by asi nedostala, ale je taká domáca, taká jaj, proste polievka vo veľkom hrnci na šporáku na bežný deň, hustá, sýta s chuťou obyčajného domova.



POTREBUJEME:
100g bielej fazule - na noc vopred namočenej
1 strúčik cesnaku
1 cibuľa
5 zrniek čierneho korenia
50g slaniny
2PL oleja
1L vody
1PL hladkej múky
majoránka
soľ
100g širokých rezancov klasicky uvarených a scedených


POSTUP:
Fazuľu uvaríme vo vode s očisteným strúčikom cesnaku a korením do mäkka.
Cibuľu si očistíme a spolu so slaninou nakrájame na drobno.
Opečieme na oleji v hlbšej panvici a trošku osolíme, zaprášime múkou a opražíme.
Zalejeme 400ml studenej vody, dobre rozmiešame, pridáme k uvarenej fazuli a ešte pár minút povaríme.
Na záver ochutíme majoránkou (ja som dala cca 1ČL) rozotretou v dlani - milujem tú voňu, keď si zatým ovoniavam ruky až kým to celkom nevyprchá...
Podávame s uvarenými rezancami.



...a vždy keď používam majoránku ma napadne táto pesnička...

Dobrú chuť a krásne predčasné jarné dni Vám prajem!




Zdroj inšpirácie: Dobré jedlo 2/2014







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára