piatok 12. decembra 2014

Minestrone pre jesenné dni

Mám tu fakt už len pár receptov z posledných týždňov, ktoré nechcem nechať prepadnúť času minulého roka a myslím, že sa do tohto studeného obdobia aj celkom hodia.
Prvou je táto "minestronka" od Jamieho Olivera (trošku upravený recept) a keďže v kalendári je ešte stále jeseň (keď sa nad tým zamyslím (za 28 rokov života mi to došlo až teraz, haha), je zvláštne pomyslenie,že v decembri je asi do dvoch tretín mesiaca jeseň), tak je názov tejto polievky na mieste.
Okrem toho som prišla na jednu veľmi dôležitú vec (ale mi páli v poslednej dobe!), a to, že pokiaľ chcete dostať do dieťaťa v tomto vírusovom období maximum zeleniny, tak toto je skvelý spôsob. 
Je v nej toľko druhov zeleniny, že nejaký ten vitamín sa už musí na neho nalepiť.



POTREBUJEME:
1 scedená konzerva fazule (červená, alebo biela, podľa chuti)

1 zemiak
2 mrkvy
2 zelerové stonky
2 cibule
2 strúčiky cesnaku
1 konzerva paradajok (prípadne dve, ja používam domáce zavárané v 700ml pohári,ale ten nie je plný)
1 malá cuketa
hrsť špenátu
4 plátky slaniny
1 bobkový list
olivový olej
bazalka
500 ml zeleninového vývaru
50g cestovín
soľ
mleté čierne korenie
parmezán


POSTUP:
Na lyžici oleja opečieme nakrájanú slaninu, mrkvu, zeler, cibuľu, cesnak a bazalku (cca 10minút).
Potom pridáme nakrájanú cuketu, paradajky, zemiak, bobkový list a vývar.
Dusíme asi 15 minút a nakoniec primiešame fazuľu a špenát, taktiež cestoviny a varíme, kým cestoviny nie sú hotové.
Potom polievku dochutíme soľou a korením a podávame porcie posypané strúhaným parmezánom.


Dobrú chuť a na zdravie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára