piatok 19. augusta 2011

Talianska cuketovka

Už som spomínala, že posledné dni je našou vernou potravinovou kamarátkou cuketa, so svojimi neobmedzenými možnosťami prípravy. 
Tak tomu bolo aj v tomto prípade, kde zohrala hlavnú rolu. Povedala by som, že táto polievka patrí medzi tie najlepšie, aké som kedy jedla. U nás doma všeobecne krémové polievky "idú na dračku" a táto za žiadnou z nich nezaostáva. Nakoniec ma v tom utvrdzuje aj fakt, že patrí do talianskej kuchyne.
Tentokrát ma inšpiroval môj obľúbený časopis Apetit, no recept som si trošku, takmer neviditeľne, prispôsobila.


INGREDIENCIE:
1kg cukiet (asi jedna stredne veľká)
60ml olivového oleja
sušená bazalka asi veľká lyžica, alebo hrsť čerstvej
2-3 strúčiky cesnaku nasekaného nadrobno, alebo na tenké plátky
soľ a mleté biele korenie
750ml kuracieho, alebo zeleninového vývaru
60ml smotany na varenie
hrsť petržlenovej vňate nasekanej nadrobno
asi 50g nastrúhaného tvrdého syra (najlepšie parmezánu)


POSTUP:
Vo väčšom hrnci na miernom ohni na rozohriatom olivovom oleji opekáme cuketu s bazalkou asi 10 minút, v posledných minútach pridáme aj cesnak. Keď cuketa zmäkne, okoreníme ju bielym korením, prilejeme vývar a varíme opäť približne 10 minút. Potom polievku odstavíme z ohňa a rozmixujeme na hladký krém. Ak máte chuť na väčšie kúsky plávajúcej cukety, tak môžete časť odobrať do misky a po rozmixovaní vrátiť späť do hrnca. Následne prilejeme smotanu a vrátime na oheň asi na 2 minúty. Odstavíme, vmiešame petržlenovú vňať, ktorá polievku krásne prevonia a taktiež syr, ktorý jej dá lahodnejšiu konzistenciu.
Podávame ju s opečenými chlebovými krutónmi a posypanú mletým farebným korením, pre estetično pokrmu, no a ešte prípadnými zvyškami nastrúhaného syra.



...a...


:)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára