sobota 18. februára 2017

RAŇAJKY NA VÍKEND: Vajíčka na masle

Na tomto jedle nie je fakt nič prevratné, no aj tak je to dokonalá raňajková dobrota.

Najdôležitejšie je správne načasovanie prípravy a stiahnuť ich z ohňa v ten pravý okamih, aby zostali krásne krémové, no nie surové (ak máte radi suchšie a tuhšie vajíčka, tak si túto vetu nevšímajte).
Konzistenciu ideálnej praženice - tej maslovo-voňavej rozplývajúcej sa na jazyku - akú mi robila maminka, keď som bola malá, som sa naučila pripravovať len nedávno.
Dovolím si tvrdiť, že v tomto prípade samotná konzistencia ovplyvňuje aj výslednú chuť.


VAJÍČKA NA MASLE
Ak vám táto praženica pripadá nudná, môžete najskôr podusiť na masle šampiňóny, či šunku, alebo klobásku (slaninku) a na záver ju môžete doplniť napríklad čerstvou zeleninou, či bylinkami.

POTREBUJEME (1 porcia):
2-3 vajíčka
1 kopcovitá lyžička masla (môže byť ghee)
mleté čierne korenie
soľ

POSTUP:
Písať na prípravu týchto vajíčok postup mi príde zvláštne, pretože to zvládne aj malé dieťa.
Jednoducho na panvici roztopíte maslo - keď už ostávajú len malinké kúsky masla, prilejeme vajíčka (ja ich nešľahám, mám rada, keď je bielok viditeľne oddelený od žĺtka), ochutíme ich korením a soľou a rovnomerne ich premiešavame na miernom ohni.
Keď už vyzerajú polosurovo až tuho (už len miestami sú tekuté), odstavíme ich z ohňa, ešte raz premiešame a ihneď servírujeme.


Podávame s čerstvým pečivom, zeleninou, bylinkami, avokádom, údeným lososom, či opečenou slaninkou... 

Dobrú chuť a krásny víkend!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára