štvrtok 24. apríla 2014

Mrkva, cícer, kuskus, feta ...Maroko?

Zvláštne jedlo, hlavne, keď v prvom rade ide o akýsi typ mrkvového gulášu (teraz som tomu dala, haha...).
Veľmi zaujímavé spojenie chutí, voňavé, hravé, exotické a zdravé.
Chuť jedla, ktorá sa opísať nedá...  treba ochutnať.


POTREBUJEME:
2PL oleja
1 cibuľa očistená a nakrájaná
3 strúčiky cesnaku nakrájané nadrobno
1/2ČL mletého koriandra
1/2ČL rímskej rasce
1/2ČL mletého zázvoru
1/2ČL mletej sladkej papriky
1/2ČL kajenského korenia
3-4-5 (kľudne aj trochu viac) väčších mrkiev nakrájaných nahrubo
konzerva krájaných paradajok
2PL citrónovej šťavy
250ml zeleninového vývaru
150-200g vopred namočeného a uvareného cíceru (alebo z konzervy)
150g uvareného kuskusu
100-150g syra feta, alebo iného balkánskeho


POSTUP:
V hrnci si najskôr opečieme na oleji cibuľu do sklovita.
Pridáme koreniny a keď sa rozvoňajú, prihodíme aj cesnak a pár sekúnd opekáme, kým prihodíme kúsky mrkvy a premiešame, aby sa obalila.
Pridáme paradajky a citrónovú šťavu s vývarom.
Prikryté varíme 20 minút (kým nie je mrkva uvarená) a nakoniec vmiešame cícer a povaríme. 
Dosolíme a po odstavení vmiešame kuskus.
Jednotlivé porcie ozdobíme syrom, prípadne nejakou zeleňou - mäta, koriander, alebo stačí aj petržlenová vňať (nech to tomu dodá říz :) ), no ja som doma nič také nemala.


Dobrú chuť!




Zdroj inšpirácie: Apetit




2 komentáre:

  1. cícer som objavila len nedávno a nechápem ako som bez neho mohla žit :D

    http://pecenieslaurou.blogspot.sk/2014/05/jablkovy-kolac-dutch-apple-pie.html

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dnes som to varila, no namiesto kuskusu som dala pohánku a namiesto fety pomrvenú bryndzu. Juj to bolo dobré. Ďakujem za tip. Cícer jedávam roky rokúce, tak nech sa ho neobjem, nabudúce dám šošovicu s pohánkou.

    OdpovedaťOdstrániť