nedeľa 22. januára 2017

Domáce müsli tyčinky

Dnes tu mám recept na domácu sladkosť, a to jednoduché müsli tyčinky. 

O mne je dávno známe, že milujem sladkosti. Dokázala by som ich jesť stále a vôbec by mi nevadilo, keby môj jedálny lístok pozostával vo väčšine len zo sladkých jedál (sem tam pizza, cestoviny a dobre, aj šalát, či vajíčko, by neboli na škodu...).
Vzhľadom na to, je pre mňa jednoducho stresujúce sladké úplne vynechať (raz som sa po štyroch dňoch rozplakala a odvtedy som to radšej neskúšala). 
Vzhľadom na to sa snažím hľadať zdravšie alternatívy, ale jablko mi zatiaľ nestačí.
Na druhej strane ma stále viac zaujíma (a následne desí), čo vlastne v sladkostiach z obchodu jeme (aj keď ešte stále v oddelení fialovej čokolády vo svojom vnútri zvádzam ťažký a náročný boj). 
Veľmi rada preto namiesto bežných sladkostí asi dvakrát do týždňa urobím nejaký domáci koláč, či sušienky a podobne. 



DOMÁCE MUSLI TYČINKY
Nedávno mi veľmi vhod padli tieto müsli tyčinky, ktoré sú nielen chutné, ale aj zdravšie ako tie z obchodu. Môžete si ich kedykoľvek zobrať aj do školy, či do práce a dodajú vám energiu, keď máte náročný deň, či pred alebo po športe.
Ich príprava je neskutočne jednoduchá a môžete v ich zložení do istej miery improvizovať podľa svojich chutí.


POTREBUJEME (na malý pekáčik):
3 hrnčeky jemných ovsených vločiek
200 g zrelých banánov
6 PL arašidového masla
6 PL (prípadne trochu viac podľa chuti) javorového sirupu (alebo medu) 
4 PL kokosového oleja + na pekáčik
škorica
čokoládové šošovičky (nasekaná čokoláda)
brusnice


POSTUP:
Pekáčik si vymažeme kokosovým olejom.
V mise zmiešame vločky, lyžičku škorice a hrsť čokolády (časť si môžeme nechať na posypanie) a veľkú hrsť brusníc.
V prílohách môžete samozrejme improvizovať.
V malej rajničke rozpučíme banány a zmiešame ich s arašidovým maslom, javorovým sirupom/medom a kokosovým olejom a necháme na slabom ohni roztopiť a zjednotiť.
Odstavíme a tekutinu vmiešame k suchej zmesi.
Vypracujeme hmotu (už v tomto kroku je to veľmi chutné, ja som trošku odjedala už pred pečením), ktorú rovnomerne natlačíme do malého pekáčika.
Pečieme asi 20 minút v rúre vyhriatej na 200°C, kým nie je povrch zlatohnedý (posledných 5 minút sledujeme).
Po upečení necháme vychladnúť a potom opatrne nakrájame na tyčinky.


Uskladňujeme vo vzduchotesnej nádobe.



4 komentáre:

  1. júúj toto sa chystám už dlho urobiť no akosi sa mi do toho nechce, ale spravila si mi chuť tak možno sa odhodlám :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. vyskusaj, su uplne jednoduche a rychle na pripravu :) verim, ze ti budu tiez chutit ;)

      Odstrániť