utorok 27. júna 2017

Zemiakové placky s hráškom a paradajkovým dipom





Prázdniny už klopú na dvere a to je čas, keď musíme riešiť každodenné obedy najmä pre detských členov rodiny. 

Ideálne jedlo sú palacinky, husté polievky, alebo klasika, ako špagety so syrom a kečupom, či zemiakové placky. 





Ja nie som veľkým fanúšikom zemiakov, už vôbec nie zemiakových placiek (lebo väčšinou mi je z nich potom ťažko), no keď je príležitosť, tak aspoň jednu neodmietnem, lebo je to proste jedlo, ktoré vám pripomenie detské časy.

Už niekoľko mesiacov sa stretávam s odľahčenými receptami na placky a dosť dlho som im odolávala, no minule som natrafila na recept na hráškové  karbonátky a to, že sú to jednoducho zemiakové placky, som si uvedomila až pri ich príprave.
Ale hrášok, ktorý milujem, im dodal krásnu farbu a tak si ma získali. 
Urobila som k nim ešte jeden z mojich najobľúbenejších letných šalátov/ v tomto prípade dip a chute skvele zapadli.


ZEMIAKOVÉ PLACKY S HRÁŠKOM A PARADAJKOVÝM DIPOM
Placky môžete samozrejme doplniť nielen o hrášok, ale kľudne pridajte šunku, či slaninku, alebo kukuricu, či papriku.
Dip je pôvodne šalát z paradajky, bielej papriky, cibule, vajíčok a tvrdého syra, no tentokrát som vajíčko, syr a papriku vynechala a urobila som len malé množstvo a s "krémovejšou" konzistenciou.



POTREBUJEME (3-4 porcie):
Placky:
500 g najemno postrúhaných zemiakov
100 g hrášku
2PL celozrnnej špaldovej múky
2 vajíčka
1 kopcovitú lyžičku majoránky
3 prelisované strúčiky cesnaku
cca 1 ČL soli
mleté čierne korenie
trochu nasekanej petržlenovej vňate
Olej na opekanie (ideálne v spreji, lebo panvicu stačí len trošku omastiť)
Dip:
2 hrste cherry paradajok
1 malá cibuľa
2 PL light majonézy (prípadne časť nahradiť kyslou smotanou, alebo bielym jogurtom)
mleté čierne korenie
soľ
nasekaná hrsť bazalkových lístkov

POSTUP:
V prvom rade si pripravíme dip (kľudne aj hodinu, dve vopred) - nakrájame si paradajky, cibuľu a zmiešame ich s majonézou a nasekanou bazalkou.
Ochutíme soľou a korením a odložíme do chladničky, aby sa chute pekne spojili.

Z uvedených ingrediencií na placky si vymiešame redšie cesto (ak chcete pridajte viac múky, ale nie je to potrebné) a na rozohriatom oleji opekáme po lyžiciach placky.
Znovu sa mi potvrdilo, že centimetrová vrstva oleja vôbec nie je potrebná a dokonca ich v pohode opečiete na panvici aj "nasucho".

Pripravené placky podávame s vychladeným dipom, prípadne aj s listovým šalátom.


Naše dieťa dipom, omáčkam ani zeleninovým šalátom veľmi nefandí, tak si vystačilo aj s kečupom.

Dobrú chuť!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára