nedeľa 21. mája 2017

Dvojčokoládové muffiny s malinami







Máte v mrazničke zvyšky ovocia z minulej sezóny a neviete čo s tým? 
Ste na správnom mieste!

Ja viem, že už viac dní tu nič nepribudlo, lebo v poslednej dobe máme dosť hektický život, ale blog z neho zatiaľ neplánujem vynechávať, takže dnes tu máme pre zmenu (haha) znovu recept na muffiny, ktoré som robila nedávno. 








V poslednej dobe tu pribúdajú dosť často cupcakes, ku ktorým moja láska rastie míľovými krokmi.
Dokonca som na Deň matiek dostala veľmi inšpiratívnu knihu s receptami od (podľa mňa) kráľovnej cupcake-ov - Jemmy Wilson, ak ju nepoznáte, je to kamoška Jamieho Olivera, ktorý je už "trošku" známejší, no ak vám nič nehovorí ani on, kašlite na to, kliknite si na jej youtube kanál Cupcake Jemma a pozerajte do hlbokej noci (a stále dookola) jej inšpiratívne, niekedy nezvyčajné, no absolútne jednoduché recepty na cupcakes ako ja... 

Ale aby som sa vrátila k dnešnému príspevku, tak muffiny sú bez debaty najvďačnejší koláč na svete  a zopakujem to bez problémov aj stokrát!, no a tentokrát u nás zvíťazila jedna z najlepších chuťových kombinácií aké poznám -  maliny a čokoláda, mliečna a biela, ach!


DVOJČOKOLÁDOVÉ MUFFINY S MALINAMI






Sú úplne perfektné a najlepšie 20 minút po upečení (teda kľudne aj hneď, ale horúca čokoláda dokáže neskutočne bolieť), takže ak vám ostanú do druhého dňa, tak si ich pred jedením dajte na pár sekúnd do mikrovlnky.

Ak nechcete kakaovú verziu, kľudne ho v recepte vynechajte a použite namiesto neho rovnaké množstvo múky.

Ak nemáte maliny, použite čučoriedky, černice, alebo jahody, či ríbezle, alebo ich jednoducho vynechajte.

Čokoládu môžete čiastočne nahradiť aj obľúbenými orieškami.






POTREBUJEME:
250 g hladkej špaldovej múky (ale môžete ju kombinovať aj s celozrnnou, prípadne použiť klasickú múku)
30 g kakaa
85 g trstinového cukru
1/2 ČL jedlej sódy Dr.Oetker
2 ČL kypriaceho prášku Dr.Oetker
100 g nasekanej bielej čokolády
100 g nasekanej mliečnej čokolády
200 g kyslej smotany
85 g rozpusteného masla
3 vajíčka
štipka soli
200 g malín (môžu byť aj mrazené trošku povolené)





POSTUP: 
Klasicky v jednej miske zmiešame suché ingrediencie a primiešame ich do vyšľahanej zmesi "mokrých".
Zmiešavame ich už len zľahka vareškou a nakoniec primiešame ešte maliny.
Cestom naplníme formu vyloženú muffinovými  košíčkami -  maximálne do 2/3 každý košíček a pečieme pri teplote 200°C približne 20 minút.

Po upečení necháme 5 minút chladnúť vo forme a potom vyberieme na mriežku a ešte chvíľu počkáme, kým sa zahryzneme a vykukne na nás takáto mäkučká čokoláda.


Dobrú chuť! 


Na blogu nájdete aj mnoho ďalších muffinových receptov.

Prajem Vám krásny zvyšok víkendu!

2 komentáre:

  1. Cupcake Jemmu poznám a tiež by som sa na jej videá mohla pozerať 24/7. Tieto muffinky sú krááásne, och, kombinácia malín a čokolády je dokonalá a ešte keď si k tomu primyslím hneď DVA druhy čokolády.. Je niečo lepšie? Máš ich rozkošné a určite hriešne dobré!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. som rada, ze nie som sama, kto ma takuto cupcakeJemma maniu :D a dakujem za mile slova, ja tiez povazujem kombinaciu malin a coko za fantasticku :)

      Odstrániť