sobota 26. augusta 2017

RAŇAJKY NA VÍKEND: Špaldový koláč pre deti (aj dospelých)


Asi som to už spomínala viackrát, ale... Milujem sladké raňajky! ...a moje dieťa je v tomto po mne.

Stále častejšie sa ho snažím zapájať v kuchyni a nedávno sme si spolu upiekli tento chutný a dovolím si tvrdiť, že aj "zdravý" koláčik, ktorý je napríklad na víkendové rána ako stvorený.
A keby ste videli tú radosť a hrdosť v detských očiach počas prípravy a najmä, keď som koláč nakoniec vytiahla z rúry.

A ochutnávka bola taká rýchla, že som nestíhala odkrajovať ďalšie kusy.



ŠPALDOVÝ KOLÁČ PRE DETI (aj dospelých)

Tento koláčik je veľmi jednoduchý na prípravu, obsahuje len pár ingrediencií a s ovocím, ktoré sa v ňom ukrýva môžete improvizovať podľa chuti, sezóny, či zásob v mrazničke.


POTREBUJEME:
300 g špaldovej múky 
1 ČL mletej škorice
80 g hnedého cukru
štipka soli
100 g  masla
150 ml mlieka
1 vajíčko
2 veľké hrsti ovocia
lístky mäty na ozdobu

POSTUP:
Do misky si preosejeme múku, soľ, škoricu, prášok do pečiva a cukor.
Pridáme vajíčko rozšľahané s mliekom, rozpusteným maslom a premiešame, aby nám vzniklo jednotné cesto.
Cesto preložíme do formy vymastenej maslom a vysypanej múkou.
Zarovnáme ho a povtláčame doň kúsky ovocia.
Nakoniec posypeme škoricovým cukrom a pečieme v rúre vyhriatej na 200°C asi 25 minút.


Po upečení necháme vychladnúť a ozdobíme lístkami mäty.


Dobrú chuť, mňam!

Zapájate vaše deti v kuchyni?




2 komentáre:

  1. Ahoj :) Práve som objavila tvoj blog. Je nááádherný, prosííím pokračuj. A tento koláčik vyzerá nádherne, určite vyskúšam, akurát som si kúpila špaldovú múku :)
    http://newhealthyday.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Katka, dakujem za take krasne slova :) velmi ma tesi, ked niekoho moj blog oslovi. Musim si ist pozriet aj ja ten tvoj :) Prajem ti krasny den a dufam, ze kolacik ti bude chutit :) :) :)

      Odstrániť