štvrtok 19. októbra 2017

Pesto z červenej repy



Tento rok máme jednoznačne najkrajšiu jeseň, čo mi moja pamäť siaha!

Toľko slnečných aj relatívne teplých dní, kedy si jej meniace sa farby môžeme naplno vychutnávať si fakt nepamätám. 
No pravdepodobne sa táto "farebnejšia" časť o pár dní prikryje oblakmi, dažďom a studenou rannou hmlou...

Takže farby musíme začať pridávať napríklad v kuchyni!
A čo má intenzívnejšiu farbu ako červená repa

...hmm, možno v minulom príspevku spomínaná tekvica, ale o tom zase niekedy inokedy...






K jeseni okrem tekvíc u mňa neodmysliteľne patrí koreňová zelenina a favoritom medzi nimi je v tomto ročnom období jednoznačne repa.
Má dokonalú farbu, ktorá sa mi asi nikdy neopozerá a jej hrejivá zemitá chuť je na tieto dni ako stvorená.
Je plná vitamínov a využiť ju viete asi na milión spôsobov.

Ako som už asi viackrát spomínala, u nás sú cestovinové jedlá veľmi obľúbené a taktiež sú veľmi obľúbené rôzne pestá, ktoré k nim môžeme veľmi rýchlo pripraviť. 
Naposledy som sem pridávala recept na pesto tuším na jar a to na pesto z reďkovkových listov a v archíve som našla ešte aj takmer zabudnuté, no veľmi chutné pesto z grilovanej papriky

No, už dlhšie mám však pripravený tento recept na pesto z červenej repy, tak nech sa páči...




PESTO Z ČERVENEJ REPY


Princíp prípravy akéhokoľvek pesta je vždy rovnaký.

Potrebujete hlavnú surovinu - obrovsku hrsť bylín (najčastejšie bazalka), alebo obľúbenú zeleninu a pridáte k nim olivový olej, akékoľvek orechy alebo obľubené semienka, parmezán a dochutíte ho cesnakom a čiernym korením. 







POTREBUJEME:
400 g uvarenej červenej repy (cvikly)
1 hrsť vlašských orechov
1 hrsť nesolených tekvicových semienok
1 - 2 strúčiky cesnaku
1 malú červenú cibuľu (nemusí byť)
Pár lístkov čerstvej bazalky
1 hrsť strúhaného parmezánu
olivový olej
mleté čierne korenie
soľ

POSTUP:
Príprava pesta je najjednoduchšia na svete -  jednoducho všetky suroviny spolu rozmixujete a potom postupne prilievate po lyžiciach olivový olej - približne 5-6 lyžíc.

Ja zvyknem niekedy odobrať trochu vody pred dovarením cestovín (asi 100 ml) a pesto ňou trochu zriedim. Potom však treba dávať pozor na dochucovanie pesta soľou, lebo voda z cestovín je slaná dosť. Voda mu dodá "omáčkovejšiu" konzistenciu a krémovosť.


Pripravené pesto zmiešame s uvarenými cestovinami a podávame posypané strúhaným parmezánom a bazalkou. 

Dobrú chuť! 

...a ak máte veľkú úrodu červenej repy a neviete čo s ňou, v tomto cviklovom príspevku nájdete na konci pár ďalších receptov ako ju chutne spracovať. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára