štvrtok 22. decembra 2011

Korenisté kôpky

Dnes je konečne po pečení a naša rúra si môže konečne vydýchnuť, lebo posledné tri dni som jej dala trošku viac zabrať. Nešlo to vždy ľahko ale po všetkých peripetiách pri mojom amatérskom pečení som sa dopracovala do úspešného konca a teraz nám ostáva už len všetko napečené spotrebovať... no, myslím, že s tým problém u nás teda nebude... :)
Rozhodla som sa, že budem piecť s typickými surovinami, ale druhy koláčikov, na ktoré nie som zvyknutá a myslím, že obohatiť svoje vianočné chute stálo zato. 
Tak vám postupne predstavím jednotlivé dobroty, ktorými by som Vás tento rok u nás pohostila :)

Tieto kôpky, ktoré prišli na rad ako prvé nielen v príspevkoch, ale celkovo aj pri pečení mi "buchli" do oka hneď ako som ich zbadala. Sú naozaj pikantné, ale zároveň medovníkovo sladké a veeeeeľmi mi pripomínajú perníčky v cukrovej poleve z obchodu, len nie sú také jemnučké, hebučké, ale skôr tuhšie, ale to domáce perníčky zvyknú byť, tak snáď ešte zmäknú... 


INGREDIENCIE (cca 50 ks):
50g nasekaných mandlí
200g medu
100g hnedého cukru
50g masla
1 žĺtok
1ČL mletej škorice
1ČL mletého čierneho korenia
1/2ČL mletých klinčekov
1/2ČL mletého kardamónu
1/2ČL mletého anízu
soľ
350g hladkej múky
1ČL prášku do pečiva
2PL rumu

POLEVA:
100g práškového cukru
1 bielok (lepší je z menšieho vajíčka, aby bola poleva hustejšia)
1PL hrubo mletého farebného korenia


POSTUP (180°C / 15-20minút):
Nasekané mandle si zľahka opečieme na suchej panvici a necháme vychladnúť.
V menšom kastróliku zohrejeme med a cukor, kým sa cukor neroztopí. Pridáme maslo, rozmiešame a necháme vychladnúť.
Vo väčšej miske rozšľaháme vychladnutú medovú zmes so žĺtkom a mandľami, pridáme koreniny, rum a štipku soli.
Nakoniec primiešame preosiatu múku s práškom do pečiva.
Vypracujeme hladké cesto, ktoré zabalíme do fólie a dáme chladiť na 30 minút.
Po polhodine cesto vyberieme a formujeme z neho guličky asi vo veľkosti vlašských orechov.
Dávame ich na plech vyložený papierom na pečenie s určitým odstupom lebo trochu narastú pri pečení.
Dáme piecť a po upečení necháme vychladnúť na mriežke.
Polevu si pripravíme vymiešaním práškového cukru s bielkom do hustej bielej polevy. Môžeme aj zriediť kvapkami vody.
Polevou potierame vychladené kôpky, posypeme štipkou farebného korenia a necháme na mriežke, kým stuhne poleva.
Uskladňujeme v uzavretej nádobe.

Zdroj: Nový Čas pre ženy - Vianočné varenie a pečenie 2011

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára