piatok 23. decembra 2011

Kokosovo-citrónové nepečené kocky a "Odpadové" guličky LEN pre dospelých!

Tento rok som chcela urobiť aj niečo nepečené a ja doslova milujem kokosové roládky, paličky, guličky a podobné nepečené väčšinou supersladké dobroty. 
Tieto koláčiky ma oslovili hlavne svojim vzhľadom, lebo vyzerajú ako vianočné zlaté svetielka, alebo zlaté perličky na stromčeku :)))... chuťovo sú výborné, veru sladké, ale doplnené kyslastou citrónovou polevou, ktorá ich sladkosť vyvažuje. 
Jediný nedostatok je, že (asi je to mojou nešikovnosťou) sa veľmi ťažko krájajú, lebo sú veľmi krehké a ich kokosový "podvozok" sa trošku rozsýpal... ale použila som možno zlé sušienky, ktoré do neho idú... fakt neviem.
No nebolo to až také zlé, pretože z odpadu mohol vzniknúť ďalší druh, ktorý mal na moje prekvapenie (pretože to bola moja úplná improvizácia a ešte v situácii, keď som bola veeeľmi naštvaná, že nedokážem nakrájať 2 rovnaké kocky a stále sa mi z niektorej odlomilo) veľký úspech. :)))



 Kokosovo-citrónové nepečené kocky
(Zdroj: Gurmet)
 INGREDIENCIE: 
125g masla
125ml salka
250g maslových sušienok
1ČL citrónovej kôry
250g kokosu
POLEVA:
30g roztopeného masla
300-350g práškového cukru
3PL citrónovej šťavy
3-4PL kokosu na posyp
zlaté cukrové perličky na ozdobu

POSTUP:
V kastróliku rozpustíme maslo a zmiešame ho so salkom. Odstavíme. V mixéri rozomelieme sušienky najemno a primiešame kokos a citrónovú kôru. Prilejeme salkové maslo a poriadne vymiešame.
Do menšieho plechu/pekáča dáme papier na pečenie a cesto poriadne natlačíme v rovnomernej asi centimetrovej vrstve. Dáme asi na hodinu do chladničky zatuhnúť.
POLEVA:
V miske do hladka vymiešame cukor s maslom a citrónovou šťavou. Hotovú hustejšiu polevu navrstvíme na "cesto" a posypeme kokosom. Hneď nakrájame a dozdobíme cukrovými perličkami. 
Skladujeme v chladničke vo vzduchotesnej nádobe. 




"Odpadové" guličky LEN pre dospelých! 
INGREDIENCIE:
(množstvá podľa chuti a konzistencie cesta - aby sa z neho dali formovať pevnejšie gulôčky)
rozdrvené maslové sušienky alebo detské okrúhle piškóty
roztopené maslo
rum
malinová marmeláda 
 strúhaný kokos 
práškový cukor
hrozienka na ozdobu

POSTUP:
Všetky ingrediencie vymiešame na formovateľné cesto a tvarujeme z neho guľôčky, do ktorých "šťuchneme" po hrozienku.. :)

Pozor, podávame LEN dospelákom! :)

5 komentárov:

  1. Krasne a pohodve vianocne sviatky. Verim, ze s takymito dobrotkami budu aj prijemne sladke.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dakujem Adrianka, veru aj osladene su dost :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Este pekne, prevonane a pohodove sviatky ti prajem!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Juuj Mary aj u nás boli také odpadové guličky len pre dospelých a moj drahý ich sprášil celkom sám :-), pekný zvyšok sviatkov

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ivanka,dakujem :)
    Tinka, aj tebe krasne posviatocne chvile prajem a veru aj u nas sa minaju tie gulicky najrychlejsie :))))

    OdpovedaťOdstrániť