sobota 10. decembra 2011

Švédske ovsené sušienky

Sú plné vianočnej krehkosti, vláčnosti, vône, chuti a proste sú vianočné!

Jednoduché sušienky, ktoré k šálke horúceho punču vytvoria tú pravú atmosféru týchto dní...
...a vraj "švédskym" spôsobom... :)


INGREDIENCIE (asi 40ks):
125g mäkkého masla
175g cukru
1 balenie vanilkového cukru
1/2ČL soli
1ČL škorice
trochu rumovej arómy
1 vajíčko
75g mletých orechov
75g polohrubej múky
1ČL prášku do pečiva
100g jemných ovsených vločiek

POSTUP (175°C/ 10-13minút):
Všetky prísady vymiešame na hladké cesto, ktoré dáme na 30 minút do chladničky odpočívať.
Plech si vyložíme papierom na pečenie a čajovou lyžičkou robíme malé kôpky, dostatočne ďaleko od seba, pretože sušienky sa veľmi rozlejú do priestoru.
Pečieme do zlatista.
Po upečení necháme trošku chladením uschnúť a zatvrdnúť na plechu.



p.s.: môžeme máčať aj do čokoládovej polevy... :)


10 komentárov:

  1. lubim lubim..aj ich hned vyskusam, vsetky suroviny mam na sklade ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. juj, andrejka, vyskusaj a daj vediet ako dopadli. len fakt ich daj daleko od seba,lebo ja som sa spoliehala na to ze nejake 3-4cm stacia a nestacili, vela sa ich zlialo okrajmi,tak som musela rychlo rozrezavat,kym boli este makke.. ale potom pekne "uschli" a stvrdli a ako tak celkom vyzerali :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ani sa nepytaj :) aj sa mi zliali, aj mi niektore prihoreli..robila som 2x davku. chut vyborna, ja milujem tie ikeacke. napadlo ma,ci by nebolo lepsie piect ich na nizsej teplote,tj viac susit..az posledny plech bol taky, ako asi by mali byt. dakujem kazdopadne za recept,budem ich robievat :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. nuz neviem, mozno by im to pomohlo, ale su fakt citlive na kazdu minutku navyse a hlavne na tie vzdialenosti pri peceni:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. mnamky, cookies s ovsenymi vlockami su super

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Marysity, idem ich robit znovu, dcera si vyziadala na vecernu party, vraj na vianoce spoluziakom velmi chutili :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andrejka,tak to som veeelmi poctena! :)))

      Odstrániť
    2. teraz som si dala viac zalezat,spravila som presne podla receptu, cesto som dala odlezat vyse hodiny a na plech ukladala male gulocky, ktore sa roztiekli na hrubsie keksiky o polomere asi 4 cm, boli tak akurat,a hrubsie, nie tenke ako naposledy..piekla -susila som na 140°C

      Odstrániť
    3. ja som ich mala vtedy tenucke tiez,ale nevadilo mi to, som rada ze fakt maju taky uspech :) nabuduce,ked ich urobim,skusim ich podla teba - gulicky pri 140°C :)

      Odstrániť