piatok 23. decembra 2011

Arašidky

Tieto tyčinky by som zaradila skôr medzi pečivko "do počtu", pretože nie je veľmi výrazné, ani sladké, ale zase arašidy v takejto "neslanej" podobe nie sú bežné, teda aspoň u nás na arašidové sladkosti nebýva veľmi chuť (teda ak vynechám snickers :))). 
Skúsila som ich, lebo ma na prvý pohľad zaujali, no na mňa sú trošku málo sladké... možno by som ich ešte pooblievala (alebo aspoň pokvapkala) čokoládou? ;)))


INGREDIENCIE:
150g polohrubej múky
50g kukuričného škrobu
70g mletých nesolených arašidov
100g práškového cukru
100g masla
1ČL vanilkového extraktu
1 vajce + 1 žĺtok + 1 vajce na potretie
NA OBALENIE:
200g nahrubo pomletých nesolených arašidov
50g kryštálového cukru

POSTUP:
Múku, mleté arašidy, kukuričný škrob a práškový cukor si zmiešame. Pridáme zmäknuté maslo, vanilku, vajce, žĺtok a vypracujeme cesto, ktoré zabalíme do fólie a dáme na 30 minút do chladničky.
Po polhodine z cesta tvarujeme valčeky asi (1cm x 5cm) a potierame ich rozšľahaným vajíčkom a obaľujeme v cukrových arašidoch.
Ukladáme ich na plech vyložený papierom na pečenie a pečieme vo vyhriatej rúre na 180°C asi 12 minút.

Zdroj: Dobré jedlo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára