piatok 2. decembra 2011

Fašírky z červenej šošovice s kôprovým dipom

Minule som sa dostala prvý krát k červenej šošovici a keď som dostala konečne možnosť niečo z nej uvariť, nenachádzala som veľmi veľa receptov, teda okrem nespočetného množstva polievok. 
Začala som teda hľadať aj recepty bez zamerania na červenú a prehľadávala som recepty aj s klasickou šošovicou. 
Nakoniec som sa rozhodla pre tento recept, ktorý patrí medzi šošovicové klasiky, aké poznám, ale zároveň je trošku iný obsahom... ale chuťovo je typicky výborný.
Zároveň je super, že šošovica je veľmi zdravá a celkovo "nezdravostí" je v tomto jedle minimum, čiže s čistým svedomím si môžeme dopriať tento "zdravý fastfood" - divné slovné spojenie, však?
...zo školy si pamätám, že sa tomu, tuším, hovorí oxymoron? :)))



 INGREDIENCIE (4 osoby):
50g strúhanky
6 strúčikov cesnaku
1PL mletej rasce
1PL mletého koriandru
1ČL chilli (ale s mierou, každý podľa chuti)
soľ
mleté čierne korenie
160g mandlí, alebo vlašských orechov
280g červenej alebo klasickej šošovice uvarenej do mäkka
160ml oleja
1 vajce

DIP:
200ml bieleho jogurtu
2PL nasekaného kôpru
soľ, mleté čierne korenie

Jednoducho ich zmiešame dokopy.

neposlednou ingredienciou pri tomto jedle je čerstvý vláčny voňavý chlebík :)

POSTUP:
V mixéri si rozmixujeme strúhanku, cesnak, koreniny a soľ. Pridáme mandle/orechy a rozmixujeme opäť najemno. Pridáme studenú uvarenú šošovicu a 8PL oleja. Poriadne vymiešame. Nakoniec pridáme rozšľahané vajíčko a vytvoríme kompaktnú masu, z ktorej tvarujeme fašírky. 
Smažíme ich na zvyšnom rozohriatom oleji do bronzova (asi 6-8minút) na miernom ohni.
Z panvice ich vyberieme na kuchynskú utierku aby sa odsal prebytočný olej.
Podávame preliate s dipom, medzi dvomi plátmi čerstvého chlebíka. 


Dobrú chuť!

4 komentáre:

  1. dobree, som za kazdu formu fasirok!!:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to aj ja, a vcera som mala okrem tychto este a "fasirky" zo zvyskov nasho klobasovania, takze som mala plnohodnotny fasirkovy den, ach, keby ich mohlo byt viac... :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mnaaam!!! marysity, ja na tvojom blogu vzdy len zasnem! opat super recept, si velmi sikovna! len tak dalej!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Anetka,tolka chvala, nezasluzim si ju, ked sa porovnam s tebou,ci inymi bloggermi, ale velmi velmi velmi dakujem!!!:)))

    OdpovedaťOdstrániť