utorok 5. januára 2016

VIANOČNÉ KOLÁČIKY 2015 - Dvojfarebné kokosové hviezdičky

Druhým receptom, ktorý som si pre Vás pripravila sú tieto hviezdičky, ktoré sú proste kokosovo-kokosové!
Kokosové je cesto - aj to kakaové aj svetlé a kokosová je aj náplň - DeLuxe kokosový krém z Lidla - ten ja milujem (aj keď mám z neho vždy pálenie záhy, pretože, keď ho začnem jesť, tak neviem prestať a je úúúžasne sladký, ale chutí ako keby ste z guličiek rafaelo urobili nátierku, tak uznajte, kto by odolal?!). Veľmi ho odporúčam.
Ja sa vždy predzásobím na dlhú dobu, keď pred Vianocami bývajú luxusné týždne. Je skvelý nielen na lyžičku, ale aj do krémov v tortách, či náplň v koláčikoch, alebo ako nátierka na vianočku, či sladký domáci chlebík.
Trošku som sa o ňom rozbásnila, ale nemyslite si, že ma Lidl podplatil, jednoducho je to dobrota, ktorú som objavila a neviem jej odolať, tak ju chcem posunúť aj iným ľuďom, aby som nebola závislák sama!

Tieto hviezdičky som piekla, pretože sa mi zdalo, že mi chýba niečo, čo vyzerá ako linecké koláčiky a veľmi ma oslovilo, že im môžem dať maximálnu kokosovosť ešte aj tým krémom a pritom kakao v spodnej časti hviezdičiek a čokoláda na ozdobu stlmili tú jeho výraznú sladkosť.
Samozrejme ich môžete plniť aj iným, vašim obľúbeným krémom, či nutellou, alebo domácim džemom.




POTREBUJEME:
330 g hladkej múky
90 g práškového cukru
1 balenie vanilkového cukru
100 g kokosu
1 PL kakaa
kôra z 1 citróna
250 g masla 
3 žĺtky
kokosový krém DeLuxe (LIDL)
50 g roztopenej horkej čokolády




POSTUP:
Zmäknuté maslo vymiešame s cukrami, žĺtkami, kokosom a citrónovou kôrou.
Nakoniec vmiešame múku a vypracujeme hladké cesto.
Keď je cesto už jednotné, rozdelíme ho na polovicu a do jednej polovice ešte vpracujeme lyžicu kakaa.
Cestá si oddelene zabalíme do fólií a odložíme do druhého dňa do chladničky.
Na druhý deň pred spracovaním ich vyberieme pár minút vopred, aby neboli tak veľmi tvrdé.
Cestá si vyváľame na hrúbku asi 3 mm a vykrajujeme obľúbený tvar (hviezdičky, srdiečka, kolieska...).
Z oboch ciest vykrojíme rovnaké množstvo jednotlivých kusov - aby nám sedeli do páru.
Vykrojené koláčiky ukladáme na plech vyložený papierom na pečenie a pečieme v rúre vyhriatej na 180°C asi 10 minút - sledujeme farbu. 
Po upečení a vychladnutí potierame kokosovým krémom a zlepíme vždy jeden kakaový kúsok s jedným svetlým.
Nakoniec ozdobíme čokoládou a necháme stuhnúť.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára