štvrtok 18. augusta 2011

Letné cestoviny II. ( Bucatini/spaghetti amatriciana)

Keďže leto je v plnom prúde a naša záhrada, vďaka Bohu, nezastaviteľne plodí úrodu, máme možnosť využívať jej relatívne ekologickejšie plody v nadmernom množstve. Každý pohľad pri príchode do záhrady je neopísateľne krásny a plný nápadov do kuchyne.
Zvláštne, že kým som bola mladšia a slobodná, tieto nápady ma akosi obchádzali a videla som len neskutočne otravnú prácu... hmm, asi starnem, dozrievam a to mám len pár dní pred 25. rokom života :))).
Nuž, našťastie ma tá radosť zasiahla skôr ako v strednom veku a môžem okrem kuchyne kamošku aj záhradku :).
Tento recept tiež nie je mojim vlastným nápadom, ale inšpiráciou z časopisu „Kuchyne.cz“, špeciálneho čísla venovaného milovaným cestovinám... asi sa ich nikdy neprejem! Talianska kuchyňa je proste úžasnááá!


INGREDIENCIE:
1 cibuľa nahrubo nakrájaná
1 pretlačený strúčik cesnaku
4 plátky slaniny, mäsovejšej
1 lyžica olivového oleja
1 rozdrvená sušená chilli paprička
400g konzerva kúskov paradajok – my zavárame vlastné, domáce, úžasné
150-200g špagiet, linguine.. proste dlhých špagiet
Poriadna hrsť voňavej petržlenovej vňate nasekanej nahrubo
Strúhaný syr, najlepšie parmezán
Soľ

POSTUP:
Vo veľkej panvici na oleji opekáme slaninku, asi 2 minúty, pridáme cibuľu a opekáme ďalších 5 minút, asi minútku pred koncom pridáme cesnak. Pridáme chilli a paradajky, prehrejeme a asi 15-20 minút povaríme na miernom plameni. Dosolíme, ale pozor na slanosť slaninky. (Omáčku môžeme zjemniť trochou smotany.)
Cestovinu uvaríme podľa návodu, zlejeme a primiešame k omáčke. Odstavíme z ohňa a pridáme na záver to najlepšie – petržlenovú vňať, mňam! 
Porcie podávame posypané syrom. 

Tak nech sa páči...
1.

2.

3.

 Buon appetito!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára