nedeľa 13. júla 2014

Karfiolový krém s cesnakovo-syrovými haluškami

Karfiol je zvláštna zelenina. Priznám sa, že až tak veľmi ho neobľubujem, ale z času na čas mu akosi neodolám. No vždy, keď ho kúpim, snažím sa pripraviť ho trošku netradičnejšie.
Veľa jedál z neho som veľmi nepoznala, najradšej ho chrumkám surový a poznala som akurát tak vyprážaný, prípadne zapečený (neviem prečo, ale toto jedlo nepatrí medzi moje obľúbené), či klasickú polievku.
Zistila som však, že sa z neho dá robiť oveľa oveľa viac. Či už vegetariánske kari, alebo s cestovinami a slaninkou, alebo aj táto polievka/krém.
Základ je síce totálne obyčajný (možno až nezaujímavý), no  tie cesnakové halušky tomu dajú úúúplne nový chuťový rozmer (také zvláštnosti ja rada :)) a poviem pravdu, ani by som miestami netušila, že jem karfiolovú polievku.


POTREBUJEME:
1 menšiu hlávku karfiolu (prípadne polovicu veľkej)
2 zemiaky
80g masla
1L zeleninového vývaru
muškátový oriešok
mleté čierne korenie
soľ
halušky:
1 vajíčko
3PL krupice (prípadne viac)
3PL strúhaného  syra (ementál,eidam, cheddar, prípadne parmezán)
2 prelisované strúčiky cesnaku
soľ
1PL nasekanej pažitky

POSTUP:
V hrnci si rozohrejeme maslo, na ktorom chvíľu opekáme karfiol rozobratý na ružičky.
Pridáme zemiaky nakrájané na kocky a zalejeme vývarom.
Osolíme, okoreníme a podľa chuti pridáme štipku muškátového oriešku.
Varíme 10 minút a potom naberačkou odoberieme časť karfiolu do misky.
Zvyšok polievky ešte 10minút povaríme a potom rozmixujeme.
Cesto na halušky si pripravíme zmiešaním všetkých surovín (krupicu pridávame podľa hustoty cesta).
Z hustejšieho cesta robíme lyžičkami halušky, ktoré hádžeme priamo do variaceho sa krému.
Varíme ešte také tri minútky od vhodenia poslednej halušky a primiešame aj zvyšok odobratého karfiolu.
Odstavíme a môžeme podávať ozdobené pažitkou (ak nejaká ostane).

ja viem, nevyzerá až tak lákavo (neostala mi pažitka,haha), ale o to lepšie chutila

Dobrú chuť!


Zdroj inšpirácie: Apetit

1 komentár: