nedeľa 3. decembra 2017

(pred)VIANOČNÉ KOLÁČIKY 2017: Nugátové sušienky




Krásny adventný podvečer, priatelia!

Dnes je u nás úplne pohodová adventná nedeľa. 
Máme zapálenú prvú sviečku na adventnom svietniku, hrajú nám koledy od Karla Gotta, na nohách vianočné ponožky a oblečený hrubý sveter, za oknom husto sneží, hráme sa, kreslíme a všetko to zajedáme týmito nugátovými sušienkami (a dokonalým štedrákom, ktorý sme dostali od mojej svokry) a zapíjame zázvorovým čajom... je nám tak dobre!

Takto si predstavujem každý decembrový deň a kiež by ich bolo čo najviac a nielen u nás doma.

No ale poďme k receptu na tieto sušienky...






Konečne sa objavil v našich obchodoch nugát - taký ozajstný (nie nugátová čokoláda, ale fakt origo nugát) a aj mne sa dostal pred časom do rúk. Je od spoločnosti Dr.Oetker a je naozaj super orieškovo-voňavý, rozplýva sa na jazyku a v týchto sušienkach je úžasne krémový aj po vychladnutí. Nepreháňam. 
Dlho som uvažovala, ako ho použiť (najradšej by som ho zjedla "za surova" len tak, ako niekedy zvyknem vyjedať marcipán,hmm...) a nedávno som listovala v jednej kuchárskej knihe od Nigelly Lawson (Nigellissima) a objavila som tam tieto sušienky. 
Napriek tomu, že na jej recepty sa môžem spoľahnúť, bola som trošku skeptická, lebo vraj v týchto sušienkach veľmi záleží na kvalite nugátu a keďže doteraz som s ním skúsenosť nemala, nevedela som, či sa úplne neroztečú alebo niečo podobné.
Ale rozhodla som sa ich vyskúšať môžem povedať že nugát obstál na jednotku no jedinou chybou týchto sušienok je, že keď ich ochutnáte, neviete ich prestať jesť...



NUGÁTOVÉ SUŠIENKY
Z uvedenej dávky vyjde približne 25 sušienok.
Ak nezoženiete nugát, môžete ho nahradiť čokoládou, ideálne bielou, alebo orieškami.


POTREBUJEME:
125 g zmäknutého masla
200 g hladkej špaldovej múky
100 g krupicového cukru
75 g hnedého cukru
30 g kakaa
2,5 PL instantnej kávy
1 vajíčko
1/4 ČL soli
Práškový cukor na posypanie

POSTUP:
V jednej miske si zmiešame všetky suché ingrediencie okrem cukru a ten si v inej mise vyšľaháme s maslom.
Nakoniec zašľaháme aj vajíčko a k tekutej hmote po častiach prisypávame suchú zmes.
Poslednú časť suchej zmesi zmiešame s nugátom, ktorý sme si nakrájali na 1 cm veľké kúsky.
Dôkladne ale opatrne to vmiešame do vznikajúcej hmoty.
Z cesta odoberáme kúsky vo veľkosti vlašského orecha a ukladáme ich na tácku, alebo rovno na plech (ktorý sa nám zmestí do chladničky) vyložený papierom na pečenie.
Odložíme asi na polhodinu vychladiť a potom ukladáme na plech v približne 4-5 cm odstupoch.
Pečieme v rúre vyhriatej na 180°C približne 12-15 minút.
Po upečení ich prenesieme opatrne na mriežku a necháme vychladnúť.
Nakoniec ich zasnežíme práškovým cukrom.


Vychutnávajte si advent, priatelia!

..a ak hľadáte tipy na vianočné koláčiky, tak pár receptov nájdete tututu, ale aj tutu a ešte tu.









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára