sobota 9. decembra 2017

RAŇAJKY NA VÍKEND: Granola s arašidovým maslom a čokoládou






Dobré ráno!

Už viete, čo dnes budete raňajkovať?
Od nepamäti milujem raňajkové cereálie.
Začínala som v ranom detstve klasickými cornflakes-ami, pokračovala kadejakými guličkami, vankúšikmi, paličkami až k pečenému musli - granole a tú milujem dodnes (ostatné spomínané samozrejme tiež).
Dlhé roky som jedla tie z obchodu, ale za posledný rok som prepadla príprave domácej granoly - chrumkavej/zapečenej musli-zmesi.

Skúšala som už desiatky receptov a vzhľadom na to, že som taktiež milovníkom arašidového masla, keď som objavila tento recept, musela som ho jednoducho skúsiť (nehovoriac, že sa v ňom písalo, že ju proste nedokážete prestať jesť, tak mi povedzte, kto by odolal?).

...jediné, čo môžem dodať, že inú už pomaly polroka nerobím a fakt mám čo robiť, aby som polovicu nezjedla hneď po upečení.





GRANOLA S ARAŠIDOVÝM MASLOM A ČOKOLÁDOU

Základná verzia je v kombinácii s horkou čokoládou, ale ak ju vymeníte za bielu, či mliečnu a pridáte sušené brusnice, alebo mrazom sušené maliny, či jahody (ach...) tak z nej vytvoríte ešte dokonalejšiu raňajkovú dokonalosť.


POTREBUJEME:
2 hrnčeky ovsených vločiek
1/2 hrnčeka slnečnicových semienok
1/4-1/2 hrnčeka mandľových lupienkov
50 g nadrobno nasekanej horkej čokolády (čokoládových šošovičiek - tie sú ideálne)
1/2 ČL soli
1/3 arašidového masla
1/4 hrnčeka oleja
1/4 hrnčeka javorového sirupu




POSTUP:
Rúru si predhrejeme na 160°C.
V menšom hrnci si zahrejeme zmes oleja, arašidového masla, soli a javorového sirupu, až kým nám vznikne jednotný "sirup".
Vo veľkej mise zmiešame ostatné - sypké ingrediencie (okrem čokolády a prípadného sušeného ovocia) a dôkladne ich s pripraveným sirupom premiešame.
Zmes rovnomerne nasypeme na plech vyložený papierom na pečenie a vložíme do vyhriatej rúry.
Pečieme 25-30 minút (každých 10 minút to dôkladne premiešame).

Je potrebné to sledovať a občas premiešavať, lebo každá rúra inak pečie. 

Po upečení vyberieme, ešte raz premiešame a necháme úplne vychladnúť.

Zmes by mala chladnutím ešte trochu "schrumkavieť".

Nakoniec vmiešame čokoládu (prípadne sušené ovocie) a granolu presypeme do uzatvárateľnej nádoby.


Ja milujem granolu s bielym jogurtom a malinami, prípadne malinovým džemom a kvapkou javorového sirupu 
(ja viem,... cukrová kráľovná).

Dobrú chuť a krásny druhý adventný víkend!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára