štvrtok 29. novembra 2012

Špenátové lasagne s ricottou a slaninkou

Milujem cestovinové jedlá, vlastne moja najobľúbenejšia príloha je cestovina v akejkoľvek podobe, ale keby som jednotlivé druhy cestovín zoradila, tak lasagne sú medzi poslednými. 
Ani neviem prečo, jednoducho mi nie sú sympatické a napriek tomu, že každý týždeň máme na obed aspoň raz cestoviny, tak lasagne maximálne raz za polroka. Fakt nechápem prečo, ako keby mi tá forma cestovín pri výbere nejak vadila, alebo čo. Ale pritom, keď ich už urobím, tak mi veľmi chutia.
Nemáte na to nejaké vysvetlenie? Má ešte niekto taký cestovinový "problém"? :-D

Nuž tento recept som robila tiež po dlhom odhodlávaní sa, lebo mi v skrini zavadzala už dlhší čas lasagnová krabica (mimochodom ešte stále tam je, lebo sa mi znovu  nepodarilo minúť vsetko naraz) a v chladničke som mala ricottu, ktorá tiež nevydrží večnosť, takže voľba bola jasná - zabijem (takmer) obe "muchy" jednou ranou.
Nie je to nič prevratné, znovu bežné, veľmi jednoduché jedlo... tak teda, tu je moja verzia. :)

  
INGREDIENCIE:
1/2 - 1 balenie lasagne
400g špenátu
500g ricotty (alebo mäkkého tvarohu)
9 strúčikov cesnaku - píšem to preto, lebo domáci cesnak, ktorý sme dostali od známych bol akýsi malinkatý a chuťovo nevýrazný, a preto pri "bežnom" cesnaku by mohlo stačiť aj 5 strúčikov
4-5 plátkov slaniny nakrájaných na kocky a opečených do chrumkava
olej
soľ
muškátový oriešok 
150g strúhaného cheddaru (alebo parmezánu, či iného syra) 
maslo na zapekaciu misu
bešamelová omáčka:
50g masla
50g hladkej múky
0,5l mlieka
soľ
muškátový oriešok

POSTUP:
Najskôr si pripravíme bešamelovú omáčku:
Na roztopenom masle trochu zapražíme múku a pomaly zalejeme mliekom - stále miešame, aby nevznikli hrudky (ak sa vám to "podarí", tak stačí omáčku nakoniec "presitkovať" :) ). Ochutíme soľou a muškátovým orieškom a varíme, kým nemá požadovanú - omáčkovú hustotu.
Následne si pripravíme špenátovú náplň a to osmahnutím špenátu na troche oleja, kým "zvädne", potom pridáme prelisovaný cesnak, muškátový oriešok, soľ a ricottu.
Chvíľu prehrievame a odstavíme - na záver vmiešame ešte rýchlo slaninku.
Tak a teraz prichádza na rad vrstvenie.
Na dno maslom vytretej formy si dáme vrstvu bešamelu, ktorú prikryjeme lasagnovou vrstvou.
Túto vrstvu znovu prekryjeme vrstvou bešamelu a na to už prichádza vrstva špenátovej náplne, ktorú prikryjeme vrstvou lasagní a znovu trochu bešamelu, špenátu a lasagne, až kým neminieme celú špenátovú náplň.
Posledná - vrchná vrstva lasagní bude pokrytá ešte zvyškom bešamelu a úplný top bude cheddarová posýpka.
Takto pripravené lasagne pečieme vo vyhriatej rúre na 180°C asi hodinu - najskôr prikryté 30 minút a potom ešte 30 minút odkryté.
Po upečení ich necháme ešte chvíľu chladnúť a môžeme podávať.
Dobrú chuť!

2 komentáre:

  1. Dneska jsem tyto lasagne vyzkoušela a jsou výborné! Moc děkuju za recept. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ospravedlnujem sa, ze odpisujem az teraz, ale o to viac sa tesim, ze chutili, dakujem! :)

      Odstrániť