utorok 23. decembra 2014

VIANOČNÉ PEČENIE 2014 - Levanduľové madlenky

Tohoročné pečenie si na svoj okamih muselo chvíľu počkať, pretože sa u nás na návšteve (dosť dlho) zdržala choroba a na svoje veľké finále si vybrala práve mňa (bola som úplne neschopná robiť viac, ako bolo nevyhnutné/ mám dokonalého manžela).
Potom som samozrejme chcela dobehnúť zameškané a popri iných činnostiach si konečne vychutnať všetky tie vône, vykrajovačky, vaľkanie, šúľanie a podobne...
Plán som mala celkom iný, ale nakoniec som odštartovala tento maratón pekne po francúzsky - madlenkami/madeleines - hebučkými voňavučkými rozkošnými slečnami.





POTREBUJEME:
(na 40ks mini-madleniek)
150g hladkej múky
2 vajíčka
75g cukru
115g rozpusteného masla
2PL medu
1ČL sušenej levandule
kôra z polovice citróna
1/2ČL vanilkového extraktu
1/2ČL kypriaceho prášku
1/4ČL soli
práškový cukor na posypanie


POSTUP:
Rúru si vyhrejeme na 180°C. 
Ak máme kovové formičky, tak ich vymažeme maslom a vysypeme múkou (ja som mala silikónovú formu).
Preosiatu múku s kypriacim práškom a soľou zmiešame s levanduľou.
V inej miske vyšľaháme najskôr vajíčka s cukrom a pomaly primiešame suchú zmes, kôru, med, vanilkový extrakt a rozpustené maslo.
Cesto opatrne nalievame do formy/formičiek.
Pečieme vo vyhriatej rúre do zlatova (asi 10-12 minút).
Po upečení necháme chvíľku vychladnúť, vyklopíme a zasnežíme práškovým cukrom.








Zdroj inšpirácie: časopis Gurmet





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára