sobota 15. októbra 2011

Brokolicová polievka s mrkvou, nivou a nádychom tymiánu

Pôvodne som Vám chcela predstaviť, podľa môjho názoru, najlepšiu brokolicovú polievku, ktorú robieva moja mamina, ale tesne pred varením som zistila, že nemám niektoré ingrediencie a tak som musela zaimprovizovať a vymyslieť niečo iné.
Takže polievka od maminy sa predstaví nabudúce! :)




INGREDIENCIE (na asi 2L hrniec):
asi 250-300g brokolice
2-3 mrkvičky nakrájané na kolieska
1 cibuľa nakrájaná
750ml vývaru (zeleninového, kuracieho... kľudne aj z kocky)
asi 100g nivy
1PL sušeného tymiánu
mleté chilli, soľ a mleté čierne korenie
olivový olej


POSTUP:
Na oleji si osmažíme cibuľu a mrkvu, kým sa nám trošku zatiahne. Na konci smaženia pridáme tymián, aby sa zeleninka krásne prevoňala a zalejeme to vývarom. Varíme kým mrkva nezmäkne, asi 20 minút. Na posledných 5 minút pred dovarením vhodíme do polievky aj brokolicu a dovaríme. 
Následne vylovíme všetku mrkvu a odložíme si ju nabok do misky. Zvyšný obsah hrnca rozmixujeme na hladký zelený krém a pridáme do neho rozdrobenú nivu, mleté čierne korenie a miešame, až kým sa syr úplne neroztopí, alebo ak si chcete skrátiť čas, rozmixujte syr pri mixovaní polievky.
Na záver odstavíme z ohňa a mrkvu vhodíme znovu do hrnca, premiešame a podávame. Dosoliť odporúčam už len veľmi opatrne, prípadne vôbec, pretože niva je slaná až príliš a varením ešte viac zintenzívňuje svoju slanosť.



Porcie môžete ešte posypať mletým chilli... ale opatrne, aby ste si "neodpálili" všetky chuťové bunky... :)))

2 komentáre:

  1. ach, ako ja zbožňujem brokolicovú polievku! a vlastne brokolicové všetko! ďakujem za prevetranie mojich slín ;)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. nie je zac, s radostou aj nabuduce :)))..aj ja brokolicu radim medzi oblubene druhy zeleniny :)

    OdpovedaťOdstrániť