sobota 22. októbra 2011

Muffinový thanksgiving ...alebo hruškové muffiny so zázvorom a čokoládové muffiny s čokoládou a hrozienkami

...dlhý názov? Nevadí! :)
Nuž názov je taký, aký je z toho dôvodu, že kresťanský zbor, ktorý navštevujem si každý rok v tomto jesennom období vybranú nedeľu pripomína za čo všetko z uplynulého roka môžeme  byť vďační, a to nie len plody záhradky a iné materiálne statky ale aj ľudia a situácie, ktoré sa stali a boli pre nás požehnaním. 
Viem, je to skôr taký americký sviatok, ale prečo si nepripomínať, že máme byť pri pohľade na chudobné, či nepokojmi postihnuté časti sveta za čo vďační? Že máme všetko, čo potrebujeme a aj omnoho viac navyše a máme svojim spôsobom pokoj v krajine a okolo seba kopec úžasných ľudí... Či už to vezmeme z kresťanského hľadiska, alebo z akéhokoľvek. Uvedomujem si, že vďační máme byť dennodenne, ale prečo tejto myšlienke nevenovať aj celý deň, keď máme na svete rôzne "medzinárodné dni všetkých možných blbostí (prepáčte, ale vážne niektoré dni sú o nezmysloch)"? A takto na sklonku sezóny, keď je úroda zožatá a naša pôda sa pomaly odoberá pospať si, je to aj veľmi vhodná doba.


Súčasťou bohoslužby s touto "tematikou" je následne aj spoločný obed pre zúčastnených a ženy/sestry, ktoré chcú prispieť pomocnou rukou, upečú nejaký ten koláčik ku kávičke pri rozhovoroch po obede. 
Tento rok som sa rozhodla prispieť nejakou dobrotou aj ja a keďže v pečení koláčov nemám veľmi veľké skúsenosti, tak v mojom prípade najoverenejšou formou sú práve milované muffinky... :)


HRUŠKOVÉ MUFFINY SO ZÁZVOROM:
(toto je pôvodný recept od Nigelly spomínaný v predchádzajúcom príspevku)

INGREDIENCIE (12 muffinov):
250g polohrubej múky
150g práškového cukru
75g trstinového cukru
1ČL  zázvoru
145ml kyslej smotany
125ml oleja
1PL medu
2 vajcia
1 veľká hruška pokrájaná na 5mm kocočky
hnedý cukor na posypanie

POSTUP (200°C/20minút): 
Vyhrejeme rúru, formu vyložíme košíčkami.
V jednej  mise si zmiešame suché a v druhej vymiešame mokré ingrediencie a napokon ich zmiešame dokopy.
Primiešame hrušku a plníme košíčky, ktoré na záver posypeme hnedým cukrom (1muffin=1/2 ČL cukru).
Upečieme a necháme vychladnúť na mriežke.
Hotovo! :)

ČOKOLÁDOVÉ MUFFINY S ČOKOLÁDOU A HROZIENKAMI:
(zdroj Gurmet)

INGREDIENCIE(12muffinov): 
2 hrnčeky hladkej múky
1/2 balenia prášku do pečiva
1/3 hrnčeka kakaa
3/4 hrnčeka kryštálového cukru
2 hrste hrozienok
1 a 1/2 hrnčeka čokolády (horká, mliečna, biela... akú len chcete)
1/2 hrnčeka oleja
1 a 1/3 hrnčeka mlieka
1 vajce

POSTUP (180°C/20minút):
Suché igrediencie si zmiešame s hrozienkami a nasekanou čokoládou.
 Mokré ingrediencie si vymiešame, potom prilejeme ku suchej zmesi a zľahka premiešame aby sa zmesi prepojili.
Cestom plníme košíčky a dáme piecť.
Hotové necháme znovu vychladnúť na mriežke a spapáme! :)))


p.s.: Dievčatá/bloggerky... ja som vďačná v tomto roku aj za Vás a za to, že som mohla objaviť plno úžasných dobrôt cez Vaše blogy! :)))

6 komentárov:

  1. mnaam:-) nigelline hruskovo-zazvorove muffinky su tutovka!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. su su! aj ked som ochutnala len striesku z jedneho,ale zazvor mi hned udrel do jazyka a hrusky bez debaty :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mary,tie muffiny vyzerajú fantasticky. Súhlasím s tebou, americký sviatok hore-dolu, ale čas na ďakovanie, by sme si mali nájsť častejšie.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ... krásny post, veľmi sa mi páči štýl, akým píšeš svoje recepty (tuším som ti to už písala, ale musím to napísať znova :)... a muffinky boli určite výborné ...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. janka, si uzasna, dakujem za tolku chvalu:) velmi ma tesi, ze ta moje posty zaujimaju :) dakujem! :)
    muffinky boli fajne, aj ked som z nich mala fakt len "hryz" :)

    OdpovedaťOdstrániť