sobota 22. októbra 2011

Jablkové muffiny so škoricou

Tieto muffinky napriek svojej skvelej chuti vznikli pri nemilej udalosti. Moja mamina si minulý víkend a časť týždňa pobudla nečakane v nemocnici a tak som sa rozhodla, že vrámci návštevy od svojho jediného milovaného dieťaťa - mňa :))) dostane aj sladký darček, aby jej zotavovanie (neviem, či skôr z pobytu v nemocnici, ako z choroby) počas dní už v teple domova radostnejšie ubehlo... :)))
Inšpiráciu som našla v knihe od Nigelly a tá nikdy nesklamala, ani keď som si dovolila jej recept mierne pozmeniť.




INGREDIENCIE (12muffinov):
250g polohrubej múky
2 ČL kypriaceho prášku
150g práškového cukru
75g trstinového cukru
1ČL mletej škorice (kľudne aj viac)
145 ml kyslej smotany
125ml rastlinného oleja
1PL medu
2 vajcia
1 veľké jablko, alebo 2 malé
hnedý cukor a kokos na posypanie 


POSTUP (200°C / 20minút):
Rúru si predhrejeme a formu na muffiny vyložíme košíčkami.
V jednej mise si zmiešame suché ingrediencie a v druhej mise mokré. Potom ich zľahka premiešame dokopy a pridáme očistené a na maličké kocočky nakrájané jabĺčko, no a znovu premiešame.
Zmesou plníme košíčky  a každý muffin ešte posypeme zmesou kokosu a hnedého cukru (množstvo nechám na vás, ale na jeden muffin potrebujeme asi polovicu až 2/3 čajovej lyžičky).
Po upečení vyberieme z formy na mriežku a necháme trochu vychladnúť.


Podávame ešte teplé... ale aj studené sú výborné, ľahučké a od jabĺčka šťavnaté... :)


p.s.: ako je trošku vidieť, jabĺčko som nešúpala, lebo najzdravšia je práve šupka a vôbec v konzistencii neprekážala :)

7 komentárov:

  1. Mnaaam, uz zacina sezona jablckovych receptov a to je super, so skoricou aaaah:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. u nas je zial tento rok len jablckova sezona z obchodu, lebo tento rok ani jedno neprislo na svet :(((

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mnam mnam!!! tieto musia byt isto uzasne!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. sú vážne výborné, ja som mala vážne obrovské jablko a vôbec to nevadilo. Robím ich dcére do škôlky a dúfam, že miich pár zostane aj do práce ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Sú výborné, na povrchu chrumkave a vo vnútry vláčne. Jablkami som nešetrila a dala 3. Recept ukladám.

    OdpovedaťOdstrániť