štvrtok 13. októbra 2011

Škoricáky s maslovo-banánovým medom

Hurááá, po veľmi dlhom čase som sa dostala znovu k blogu aj aktívne. Totiž, ako som si všimla u viacerých blogujúcich dievčat, tak nie som jediná, ktorej školský/akademický rok zaberá plno času a uberá im možnosť realizovať sa nielen na blogu, ale aj pri varení... toto je aj môj prípad. 
Asi si viete predstaviť internátnu kuchynku, od ktorej som mimochodom tento rok nedostala ani kľúč, ktorá je absolútne minimálne vybavená - áno, nedostatočne fungujúca dvojplatnička a jedna dlhá horizontálne umiestnená doska... a ešte som zabudla na chladničku, ktorej obsah, napriek výraznému označeniu, patrí podľa niektorých indivíduí všetkým a tak skladovanie potravín v nej realizujete len na vlastné riziko. 
Presne takto to funguje na našom internáte, takže vrámci možností som sa zariadila tak, že žijem väčšinou na suchej strave, sem tam sáčkovej polievke a keď si chcem dať niečo teplé (takmer) ozajstné, tak si zbehnem na obed do jedálne... ale obed z jedálne (- kapitola sama o sebe)... nedokážem proste prísť na chuť tejto gastronomickej oblasti.
Preto sa s veľkou radosťou celý víkend pohybujem v kuchyni a keď ma sem tam premáha únava, utešuje ma len pocit, že toto v škole nemám, tak si to musím vážiť, lebo týždeň bez varenia je neuveriteľne dlhá doba!!!

To bolo na úvod a čo sa týka tohto receptu, raz za čas si presadím doma aj niečo sladké na obed a to väčšinou palacinky, resp. lievance.
Aj v tomto prípade sa snažím nerobiť stálu klasiku, ale skôr hľadám niečo nezvyčajné a hlavne stále iné... veď na klasiku máme v rodine tie staršie generácie (ktoré už vedia ako na to) a od seba by mi to ani nechutilo tak, ako od mamy, či starej mamy :)


Tak teda dúfam, že táto verzia lievancov sa bude páčiť...




INGREDIENCIE (asi pre 4-6 ľudí, podľa toho, koľko toho spapáte:)):
7dcl vlažného mlieka
400g polohrubej múky
2 vajcia
20g droždia
olej
2 PL cukru
štipka soli
3PL práškového cukru + 1ČL škorice(kľudne aj 2 lyžičky) = škoricový obal 
maslo + banán + med = vynikajúca omáčka (množstvá podľa chuti nechám na Vás :))


POSTUP:
Z droždia, 1 PL cukru, 1PL múky a trošky mlieka si urobíme kvások a  necháme ho 10 minút rásť. Následne ho vlejeme do zbytku múky a vymiešame spolu s vajíčkami, soľou, zvyšným mliekom a zvyšným cukrom na hladké cesto, ktoré necháme ešte takých 20-25 minút kysnúť. 
Po vykysnutí si rozpálenú panvicu potrieme jemne olejom a lyžicou na ňu nalievame jednotlivé lievance (na jeden lievanec je potrebné množstvo približne jednej PL, ale to už uvážte sami).
Keď sa nám lievančeky už "bronzovejú", z panvice ich šupneme rovno do škoricovo-cukrového obalu a poriadne ich v ňom pováľame. 
Podávame preliate s maslovo-banánovým medom... hmmm... :)))


Dobrú chuť!

5 komentárov:

  1. toto je parada, tie banany na tom s tou skoricou, hmmmm. Celkovo zacinam nejako prichadzat na chut bananom v inej forme ako cerstvej, dobreee:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jej, to vyzera naozaj chutne! Presne ako hovoris- skolsky rok aj mna obera o takmer vsetok volny cas, zopar fotiek mam este v PC, no zrejma este chvilocku pockaju. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lucka: ver mi, že banány s medom a s maslom... hmmm.. ešte škorica k tomu.. neoľutuješ :)

    Sylvia: ja som si našla teraz trošku času,ale aj to len preto,lebo tento týždeň som si v škole urobila "dovolenku" a tak dobieham, čo sa dá.. :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. woooow, ja toto musím urobiť mojim papkáčom.. nechs a v školičke darí, marysity, a nech máš čo najviac možností na varenie a pečenie a tešenie nás, Tvojich čitateľov :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. andrejka si zlata, velmi si ma potesila! dakujem a velmi si to vazim! :) a dufam,ze to tvojim "papkacom" bude chutit :)))

    OdpovedaťOdstrániť