pondelok 6. februára 2012

Zdravá bábovka?

Uvedomila som si, že približne raz za 3-4 mesiace (totiž v tomto intervale vychádza špeciál časopisu Zdravie - Schudni a vždy ma chytí za srdce :))) ) ma prepadne fakt obrovské nadšenie a chuť chudnúť, žiť veľmi zdravo a sem tam aj cvičiť. Samozrejme, veľmi skoro (asi o týždeň, dva) si hľadám chodníček, ktorým by som  mohla z toho uniknúť... a žiaľ, veľmi ľahko sa mi to darí. 
Čo už, aspoň sa snažím... :)))
Aj tento rok sa to pred týždňom akosi naštartovalo, snažím sa jesť cez týždeň "vegetariánsky" (+/- 1 koliesko šunky) aby som aspoň trošku telo očistila od nedeľného (kuracieho) mäsa, takže asi to nie je až také zlé.
Zisťujem, že milujem strukoviny, stále viac, k zelenine si stále cestu len hľadám a úplne ma chytilo šialenstvo ovsených vločiek! Jedla by som ich donekonečna a vôbec sa mi neprejedajú. Len neviem, či je to až také zdravé. 
Mojim najväčším problémom je ale vzťah k cukru... veľmi silný vzťah, neuveriteľná oddanosť... dnes sa tomu hovorí ZÁVISLOSŤ!!! ...žiaľ, bojujem ako sa dá, ale proste sa to nedarí. Hľadám alternatívy, nejaké zdravé "uľahčenie" boja, ale jednoducho sladkej chuti v ústach sa nevzdám... aspoň zatiaľ.


Táto bábovka je tiež zo spomínaného časopisu a sú v nej samé "zdravé" ingrediencie, tak preto som ju nazvala zdravou... teda, podľa mňa je skvelá, sladká - prekvapivo na jedno posedenie nezjete viac ako 1 kúsok (teda ja som viac nezvládla), takže má samé pozitíva. 
Jediné negatívum je, že je trochu viac drobivá, ale aj nato sme našli "fintu", keď sme jednotlivé kúsky rezali ostrým nožom opretím sa kolmo dole, žiadne "pílkovanie", lebo potom vám ostane len neporiadok, ktorý môžete zjesť už iba lyžičkou. 
Pôvodný recept som trošku pozmenila... len máličko :)


INGREDIENCIE:
3 šálky ovsených vločiek – rozmixovať
3 vajcia
1 šálka hnedého trstinového cukru – stačí aj ½ alebo ¾, lebo je to naozaj sladké
1 šálka olivového oleja
1 šálka bieleho jogurtu, alebo kefíru, acidka...
1 vanilkový cukor
1 kypriaci prášok
štipka soli
kôra z 1 pomaranča a šťava z polovice (pôvodný recept bol s kôrou z citróna, ale bez šťavy, takže to nechávam na vás)
hrozienka, alebo iné sušené ovocie alebo akékoľvek oriešky – alebo aj mix zo všetkého - ja som dala hrozienka, sušené slivky a vlašské orechy, neviem množstvá, lebo som to sypala len od oka.


POSTUP:
Všetky suroviny spolu zmiešame a dáme do maslom vymastenej a vysypanej (strúhankou, alebo rozdrvenými vločkami) bábovkovej formy.
(silikónová forma má výhodu, lebo tento „bod postupu“ odpadá :))
Pečieme v predhriatej rúre na 160°C cca 40-50 minút.
Po upečení potrieme obľúbeným lekvárom, alebo oblejeme čokoládou, ak chceme... ja som ju nechala bez polevy.


 Dobrú chuť :)


3 komentáre:

  1. Babovka vyzera super,mozno aj vyskusam,tiez sa snazim zdravo jest a aj piect;) na oplatku poradim jednu zdravu fintu;) olej sa da nahradit jablkovym dzusom.na zaciatok staci polovica mnozstva-teda v tomto pripade pol salky oleja a pol dzusu,vyskusaj;)
    P.S.: velmi pekny a inspirativny blog!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. fiha, skvela finta s tym dzusom, urcite najblizsie skusim :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. robim aj s tym dzusom zdalo sa mi to moc riedke snad sa to trochu dvihne oooffff mozno som mala spravit normalnu babovecku :D

    OdpovedaťOdstrániť